www.nagel-group - partner portalu
Strona główna » Alkohole i używki »  Wiadomości

Autor: portalspozywczy.pl

Data: 15-12-2011, 15:35

Polska branża piwowarska trzecią potęgą w Europie
Jak podaje raport The Brewers of Europe i Ernst & Young "The Contribution Made by Beer to European Economy", w 2010 roku europejski sektor piwowarski także przeżywał niełatwy okres - produkcja piwa wyniosła 382,6 mln hl i była o 1 proc. niższa niż rok wcześniej, za to konsumpcja spadła już o 4 proc. i wyniosła 342,6 mln hl. Polskie browary zatrudniają około 15 tys. pracowników i produkują łącznie 36,6 mln hl piwa. Wartość produkcji wynosi 2,3 mld euro.

Jak wynika z raportu, polska branża piwowarska jest trzecim co do wielkości producentem w Europie po Niemczech i Hiszpanii - z produkcją rzędu 36,6 mln hl i konsumpcją 91 l per capita.

W 2010 roku wyeksportowano z Polski 1,9 milionów hektolitrów piwa wyprodukowanego w naszym kraju. Główne rynki eksportowe dla polskiego piwa to Stany Zjednoczone, Kanada, Wielka Brytania i Australia.

Około 0,9 proc. sprzedawanego w Polsce piwa pochodzi z importu. Jest to nieduża ilość, bo Polska produkcja jest wystarczająca, by pokryć zapotrzebowanie krajowego rynku. Importowane piwo pochodzi głównie z Belgii i Włoch.

- Spożycie per capita wraca do poziomu sprzed kryzysu gospodarczego w 2009 roku. Konsumenci coraz częściej wybierają niepasteryzowane, lokalne piwa, które mają niższą zawartość alkoholu i zdobywają coraz większy udział w rynku. Obserwuje się także zmiany w udziałach rynkowych trzech największych graczy w polskiej branży piwowarskiej. Większość spożywanego piwa jest kupowane przez konsumentów w sklepach detalicznych - podano w raporcie.

Jak wynika z raportu, rośnie wolumen sprzedaży piwa w dyskontach w porównaniu z innymi segmentami handlu. Ponieważ cena piwa jest najważniejszym z czynników, które mają wpływ na decyzję o zakupie, zaobserwowano znaczny wzrost sprzedaży piwa w takich sieciach dyskontowych, jak m.in. Aldi, Lidl, czy Netto. Dodatkowo, konsumenci coraz częściej sięgają po piwo w butelkach zwrotnych.

Około 85 proc. łącznego spożycia piwa (29,3 mlon hl) w Polsce przypada na piwo sprzedawane przez supermarkety oraz inne punkty sprzedaży detalicznej, a 15 proc. (5,2 mln hl) - przez gastronomię.

Komentarze
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być
pierwszy. Wypowiedz się!
WALUTY
  • EUR 4,18 zł -0.35%
  • CHF 3,43 zł -0.52%
  • USD 3,03 zł -0.17%
  • GBP 5,08 zł -0.47%
WIĘCEJ » GIEŁDA WIĘCEJ » SPÓŁKI
  • ALM 30.00 zł 0.33%
  • BMI 0.01 zł 0.00%
  • DEL 7.18 zł 2.57%
  • EKO 5.02 zł -9.71%
  • EMP 67.90 zł 1.34%
  • EUR 39.95 zł 1.14%
  • HGN 2.31 zł -1.28%
WIĘCEJ » MIĘSO WIĘCEJ » ZBOŻA WIĘCEJ » RAPORTY MRiRW