Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Raport: 34 proc. wyższej kadry kierowniczej polskich firm stanowią kobiety

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-03-2018, 08:26

34 proc. wyższej kadry kierowniczej w polskich firmach stanowią kobiety, a jedynie 7 proc. przedsiębiorstw nie zatrudnia Polek na wysokich stanowiskach. Polska jest liderem równouprawnienia w regionie.

Według wyników najnowszej edycji badania „Women in Business” przeprowadzonego przez Grant Thornton, jedna trzecia (34 proc.) kluczowych stanowisk w polskich firmach zajmują kobiety. To zdecydowanie więcej niż średnia dla Unii Europejskiej czy świata. Największy udział kobiet w biznesie odnotowano w krajach Azji Południowo-Wschodniej (47 proc. w Filipinach, 43 proc. w Indonezji, 42 proc. w Tajlandii), najniższy w Japonii  (5 proc.) i Australii (15 proc.).

Kobiety na stanowiskach kierowniczych to niemalże norma w polskich firmach – jedynie 7 proc. rodzimych przedsiębiorców nie zdecydowało się powierzyć paniom kluczowych funkcji. To bardzo dobry wynik, jeden z najlepszych na świecie – dla porównania we Francji firm niezatrudniających kobiet na wyższych stanowiskach kierowniczych jest 21 proc., w Wielkiej Brytanii 25 proc., a w Niemczech aż 33 proc. Polskie firmy nie powinny jednak osiadać na laurach – jak pokazywały nasze zeszłoroczne badania (opublikowane 8 marca 2017 r.), pomimo wysokiego udziału kobiet w ogólnej kategorii wyższej kadry kierowniczej, nadal mało jest w polskich firmach kobiet na najwyższych stanowiskach – prezesem zarządu tylko w 8 proc. przypadków była kobieta.

– Choć nadal większość najwyższych stanowisk w polskich firmach zajmują mężczyźni, a nie kobiety, to na tle świata i tak polski biznes wydaje się mocno sfeminizowany – komentuje wyniki raportu Katarzyna Nowaczyk, Dyrektor ds. Potencjału Ludzkiego w Grant Thornton

– Możemy być pod tym względem stawiani za wzór dla innych krajów. Kobieta w zarządzie to właściwie norma, tymczasem w Japonii – raczej rzadkość – dodaje.

Grant Thornton zbadał też, w jaki sposób przedsiębiorcy dbają o zapewnienie równouprawnienia. Najbardziej popularne w polskich firmach są działania mające pomóc kobietom godzić karierę z rolą matki: aż 80 proc. przebadanych firm w Polsce oferuje pracownikom możliwość pracy na część etatu, a 78 proc. umożliwia pracę w elastycznych godzinach pracy. Polscy pracodawcy bardzo rzadko natomiast wprowadzają parytety, rzadko uzależniają bonusy zarządów od wskaźników dotyczących równości płci firmie i rzadko udostępniają publicznie te wskaźniki – wszystkie te trzy narzędzia stosuje tylko 4 proc. pracodawców w Polsce.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.