Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

69 proc. Polaków doświadczyło w życiu prawdziwej miłości

  • Autor: PAP
  • Data: 03-06-2016, 16:31

Prawdziwej miłości doświadczyło 69 proc. Polaków, przy czym kobiety częściej się do tego przyznają aniżeli mężczyźni – powiedział w piątek w Warszawie prof. Zbigniew Izdebski z Uniwersytetu Warszawskiego, powołując się na sondaż przeprowadzony w maju 2016 r.

Specjalista mówił o tym podczas konferencji naukowej "Społeczne i zdrowotne uwarunkowania obyczajowości seksualnej współczesnych Polaków", zorganizowanej z okazji 40. rocznicy wydania "Sztuki kochania" Michaliny Wisłockiej.

Ze wstępnego raportu pt. "Wybrane aspekty obyczajowości seksualnej Polaków" przedstawionego przez prof. Zbigniewa Izdebskiego wynika, że aż 44 proc. Polek zgadza się z tym, że kobiety podczas kontaktów seksualnych udają orgazm. Tego samego zdania jest 29 proc. ankietowanych mężczyzn.

"Od wydania +Sztuki kochania+ wiele się zmieniło w obyczajowości Polaków, ale przed nami jest jeszcze wiele do zrobienia w promocji zdrowia i edukacji seksualnej" - podkreślił.

Sondaż przeprowadziła firma IQS na reprezentatywnej grupie 1000 internautów powyżej 18. roku życia. W badaniu tym nie w pełni reprezentatywna może być jednak grupa Polaków po sześćdziesiątce, ponieważ nadal jest ona nieco mniej aktywna w internecie niż ludzie młodsi.

Do przeżycia prawdziwej miłości przyznało się 69 proc. badanych. Są jednak różnice między płciami: do przeżycia takiego uczucia przyznaje się 74 proc. kobiet i 65 proc. mężczyzn. "Trudno jednak rozstrzygnąć, czy ta różnica między obu płciami wynika z tego, że kobiety mają więcej szczęścia, czy też raczej inaczej postrzegają to, co nazywane jest prawdziwą miłością" - skomentował prof. Izdebski.

44 proc. Polek i Polaków nadal jest w związku z partnerem lub partnerką, z którą przeżyło prawdziwą miłość. 25 proc. badanych twierdzi jednak, że rozstało się z osobą, z którą doznało takiej miłości i jest już w innym związku.

Tyko co czwarty dorosły Polak (24 proc.) uważa, że miłość do jednego partnera przez całe życie nie jest możliwa. 36 proc. jest o tym przekonana, a 16 proc. raczej się z tym zgadza.

Z sondażu wynika, że Polacy na ogół nie żałują swojego wyboru. Aż 78 proc. osób obojga płci będących w stałym związku wybrałoby tego samego partnera. Jedynie 6 proc. badanych twierdziło, że raczej nie zrobiłaby tego, a zaledwie 2 proc. wyraziło zdecydowane "nie".

Mężczyźni częściej wybraliby tę sama partnerkę niż kobiety tego samego partnera. O słuszności wyboru przekonanych jest 83 proc. Polaków (w porównaniu do 78 proc. Polek). "Mężczyźni w codziennych rozmowach często narzekają na swoje związki, jednak badania wykazują, że większość z nich nie jest gotowa na zmiany i pozostaje na etapie użalania się" - powiedział prof. Izdebski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 961) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.