Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

BBC skrytykowane za dziennikarski eksperyment

BBC zostało skrytykowane za dziennikarski eksperyment, w którym wykorzystało psy do celowego zanieczyszczania ulicy. Dziennikarzom chodziło o wyraziste pokazanie, jak wyglądałoby otoczenie, gdyby nie odpowiadały za nie władze lokalne.

BBC skrytykowane za dziennikarski eksperyment

Telewizyjny program "The Street That Cut Everything" miał zilustrować, jakie mogą być skutki cięć wydatków publicznych dla mieszkańców konkretnej ulicy. Do tej poglądowej lekcji wybrano jedną z ulic w Preston w północno-zachodniej Anglii.

Jej mieszkańcom przyznano ulgę od podatku samorządowego, pokrywającego m.in. koszty wywózki śmieci, naprawy ulicznego oświetlenia, łatania dziur w jezdni itp. W zamian musieli sami rozwiązywać te problemy.

Aby dać im możliwość wykazania się, BBC podrzucała zdezelowane kanapy, zepsute lodówki, wraki samochodów i "artystów" upiększających ściany graffiti. Eksperyment przewidywał, że władze lokalne - z braku środków - nie kiwną palcem, by porządkować okolicę.

Ulicę pogrążono w ciemnościach, wyłączając latarnie. Mieszkańcom nie wolno było korzystać z miejskiej biblioteki. Tylko dzieci chodziły do szkoły jakby nic się nie stało, a w razie potrzeby nadal można było przywołać karetkę pogotowia lub straż pożarną. Władze samorządowe współpracowały z BBC, ale korporacja wzięła na siebie wszystkie koszty.

Eksperyment szedł dobrze i ulica szybko przekształcała się w slums, dopóki któryś z producentów programu nie wpadł na pomysł, że najlepszą ilustracją zapuszczenia okolicy będą widoczne wokół psie odchody. Kilkunastu mieszkańcom polecono, by dużo spacerowali z psami i nie ingerowali w ich czynności fizjologiczne.

Oburzyło to konserwatywnych polityków, którym program od początku nie podobał się jako alarmistyczny w tonie. Pomysł posłużenia się psami przez BBC uznano za nadużycie standardów dziennikarskich, niewłaściwe wykorzystanie pieniędzy podatnika, finansującego BBC z rocznego abonamentu, ogólnie nietrafiony i w złym guście.

Konserwatywny poseł Stephen Hammond przygotowuje skargę do Ofcomu (Office of Communications) - państwowego regulatora mediów. Lider konserwatystów we władzach miejskich Preston Ken Hudson uznał, że program BBC ma niewielką wartość poznawczą, a jego koszt jest zbyt wysoki.

Program realizowany nakładem 1 mln funtów w okresie 6 tygodni, którego prezenterem ma być główny polityczny korespondent korporacji Nick Robinson, zostanie nadany w maju w dwóch odcinkach.

BBC sugeruje, że psy odwróciły uwagę od zasadniczej kwestii: czy usługi świadczone przez lokalne samorządy muszą być aż tak drogie? Pytany o to 59-letni uczestnik eksperymentu odparł stoicko: "Za wcześnie, by wyrokować w tej sprawie".

Ogłoszone przez koalicję konserwatystów z liberałami cięcia wydatków publicznych na sumę 81 mld funtów w okresie 4 lat dotkliwie uderzą w lokalne władze samorządowe, już teraz szukające oszczędności i sposobów zwiększenia przychodów m. in. przez podnoszenie opłat za parkowanie.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

BBC RSS ALERT    /    dziennikarstwo RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.134.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.