Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Budowa infrastruktury na Euro 2012 może się opóźnić

  • Autor: PAP
  • Data: 17-04-2011, 09:44
Budowa infrastruktury na Euro 2012 może się opóźnić
Część inwestycji zaplanowanych na ME 2012 nie zostanie ukończonych na czas

Nie wszystkie zaplanowane na ME 2012 inwestycje zostaną ukończone na czas - uważają eksperci. Jako zagrożone wskazują m.in. autostrady, które mają być oddane w maju 2012 r. oraz linie i dworce kolejowe - informuje PAP.

Jak wynika z zapowiedzi ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka, w 2012 r. w Polsce ma być 1 tys. 605 km autostrad i 2 tys. 418 km dróg ekspresowych. Oznacza to, że trzeba wybudować ok. 900 km autostrad, które zapewnią dobre połączenie z Gdańskiem, Warszawą, Wrocławiem czy Poznaniem, oraz 2 tys. 101 km dróg ekspresowych. Jak wynika z informacji Ministerstwa Infrastruktury, od początku kadencji rządu PO-PSL do połowy kwietnia br. podpisano umowy na budowę 781 km autostrad oraz 1073 km dróg ekspresowych, obwodnic i dużych przebudów dróg.

W styczniu br. premier Donald Tusk zapewniał, że główne inwestycje na Euro 2012, takie jak lotniska i stadiony, będą gotowe na mistrzostwa bez opóźnień. Przyznał jednak, że "autostrady, o których tak marzymy, nie będą na Euro 2012 w takim wymiarze, w jakim w tych najbardziej ambitnych planach zakładaliśmy".

Autostrady potrzebne na mistrzostwa są zakontraktowane, czyli umowy na ich wybudowanie są podpisane, jednak eksperci zwracają uwagę na termin oddania dróg do użytku. Przykładowo autostrada A2 na odcinku ze Strykowa do Konotopy, który ma zapewnić połączenie Warszawy z europejską siecią autostrad, ma zostać oddana w maju 2012 r. Analityk rynku transportowego Adrian Furgalski powiedział PAP, że jest to dość napięty termin - wystarczy jakieś nieprzewidziane zdarzenie, jak sroga i długa zima, a termin może nie zostać dotrzymany.

"Znaczna część z odcinków dróg ma być na Euro +przejezdna+, ale nie bardzo wiadomo, co to określenie oznacza" - powiedział ekspert. Jego zdaniem może to oznaczać, że kierowcy będą korzystać z nieukończonych dróg, które wykonawca będzie musiał po mistrzostwach na nowo naprawiać, co wydłuży czas realizacji inwestycji.

Alternatywą dla dróg mógłby być transport kolejowy. Jednak między Warszawą a Gdańskiem czy między Warszawą a Wrocławiem podróż pociągiem trwa ponad pięć godzin. Na początku kwietnia br. wiceminister infrastruktury Andrzej Massel odpowiedzialny w resorcie za kolej poinformował, że przygotowany w ministerstwie plan inwestycji kolejowych do 2013 r. zakłada takie rozłożenie prac modernizacyjnych na liniach kolejowych, by na mistrzostwa "zastała osiągnięta skokowa poprawa, jeśli chodzi o czas przejazdu" między miastami gospodarzami turnieju.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH