Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Dieta ketogeniczna - najpopularniejsza z najgorszych diet

Niewątpliwie dieta ketogeniczna była jedną z najmodniejszych diet mijającego roku. Choć swoją popularność zawdzięcza skuteczności, została ona uznana za jeden z najgorszych modeli odżywiania.

Dieta ketogeniczna - najpopularniejsza z najgorszych diet
fot. unsplash.com

Dieta ketogeniczna, należy do grupy diet niskowęglowodanowych. Poprzez niemal całkowite wyłączenie z niej węglowodanów, nie tylko wpływa na szybki spadek masy ciała, ale również powoduje zmniejszenie głodu i chęci na jedzenie nawet przy stosunkowo restrykcyjnym ograniczeniu kalorii.

Diety ubogie w węglowodany doprowadzając do wyczerpywania zapasów glikogenu w wątrobie indukują stan nazywany ketozą, czyli akumulacją ciał ketonowych w organizmie. Ciała ketonowe są alternatywnym produktem utleniania wolnych kwasów tłuszczowych w wątrobie i mogą być wykorzystywane jako materiał energetyczny przez mózg, serce i inne tkanki. Krótko mówiąc, kiedy ciało pozbawione jest węglowodanów, z których może czerpać energię, przełącza się na tryb spalania tłuszczu.

Z diety wyklucza się nie tylko takie produkty jak pieczywo, makarony, produkty bogate w skrobię, ale również niektóre warzywa i owoce. Do woli można spożywać produkty bogate w białko i tłuszcze. Choć dieta, ze względu na swoją efektywność zyskała grono zwolenników, wielu specjalistów wskazuje, że nie jest ona właściwie zbilansowana, a wykluczenie z niej dodatkowo niektórych warzyw i owoców, prowadzi do niedoboru witamin i składników mineralnych.

"Dieta keto nie jest zrównoważona w dłuższej perspektywie, nie nauczy Cię zdrowych nawyków żywieniowych. Jest dobra dla szybkiej utraty masy ciała, jednak większość osób nie potrafi zrezygnować z makaronów, pieczywa, nie mówiąc już o owocach i ziarnach" - przyznaje dietetyk Lisa Drayer.

Jak zgodnie podkreślają eksperci kluczem do sukcesu jest unikanie diet i realna próba zmiany stylu życia. "Jako dietetyk, nie wierzę w skuteczność metod, które wskazują na konieczność wyrzucenia z jadłospisu całych grup produktów" - przyznaje Ali Wells. Zamiast tego Wells zaleca spożywanie odpowiednich produktów we właściwych proporcjach. Jej zdaniem najskuteczniejsza jest metoda 80/20. 80 proc. naszej diety powinny stanowić produkty świeże, nieprzetworzone - warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste, zdrowe tłuszcze i białka. 20 proc. to nasze kulinarne grzeszki. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dieta ketogeniczna RSS ALERT    /    dieta RSS ALERT    /    odchudzanie RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Agataa 2018-12-18 15:41:48
    Wytrzymałam 2 tygodnie na diecie i musiałam odpuścić.. bo sił już mi brakowało. Za mało kalorii dostarczałam organizmowi teraz jak na posiłkach od lightdiet jestem to 1500 kcal to optymalnie jest. Głodna nie chodzę a to najważniejsze. Nie przejadam się też, nauczyłam się regularności i picia wody w większych ilościach
  • kasia 2018-12-18 16:06:52
    to ja jedyną jaką dietę stosuję to dieta metodą prób i błędów, niestety przy ibs tak trzeba, taki rodzaj diety jest najbardziej u mnie korzystny, do tego jeszcze stosuję preparat intesta, dzięki któremu moje biegunki i wzdęcia mijają..

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.88.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.