Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

GUS: w listopadzie przedsiębiorstwa usługowe źle oceniają koniunkturę

  • Autor: PAP
  • Data: 22-11-2011, 15:45

W listopadzie w większości badanych sekcji przedsiębiorstw usługowych koniunktura oceniana jest negatywnie - wynika z badania koniunktury GUS. Najgorsze oceny sygnalizują jednostki z sekcji działalność związana z kulturą, rozrywką i rekreacją, a najlepsze oceny zgłaszają jednostki z sekcji działalność finansowa i ubezpieczeniowa.

"W listopadzie w większości badanych sekcji przedsiębiorstw usługowych koniunktura oceniana jest negatywnie. Najgorsze oceny w tym zakresie, bardziej pesymistyczne niż w październiku oraz gorsze niż przed rokiem, sygnalizują jednostki z sekcji działalność związana z kulturą, rozrywką i rekreacją" - napisano w komunikacie.

"Najlepsze oceny koniunktury zgłaszają jednostki z sekcji działalność finansowa i ubezpieczeniowa - są one zbliżone do sygnalizowanych w październiku, ale mniej korzystne niż przed rokiem. Również pozytywnie oceniają koniunkturę podmioty z sekcji informacja i komunikacja (nieco bardziej optymistycznie niż przed miesiącem i przed rokiem), działalność związana z obsługą rynku nieruchomości (na poziomie zbliżonym do sygnalizowanego przed miesiącem i lepiej niż przed rokiem) oraz działalność profesjonalna, naukowa i techniczna (oceny są zbliżone do zgłaszanych w październiku i lepsze niż w analogicznym miesiącu ub. r.)" - dodano.

W listopadzie wskaźnik ogólnego klimatu w sekcji działalność finansowa i ubezpieczeniowa kształtuje się, podobnie jak przed miesiącem, na poziomie plus 29.

"W obu miesiącach poprawę koniunktury odnotowuje 34 proc. badanych firm, a jej pogorszenie 5 proc." - napisano w komunikacie.

"Kierujący firmami oceniają bieżący popyt, sprzedaż oraz sytuację finansową bardzo korzystnie, również ich prognozy w tym zakresie wskazują na możliwość poprawy. Sygnalizowane jest utrzymanie wzrostu bieżących cen usług, ale w najbliższych miesiącach może być on mniej znaczący niż oczekiwano przed miesiącem. W tej grupie jednostek usługowych można się spodziewać mniejszego niż planowano w październiku wzrostu zatrudnienia" - dodano.

W listopadzie wskaźnik ogólnego klimatu w sekcji informacja i komunikacja kształtuje się na poziomie plus 13 (przed miesiącem plus 10).

"Poprawę koniunktury odnotowuje 21 proc. badanych firm, a jej pogorszenie 8 proc. (w październiku odpowiednio 19 proc. i 9 proc.)" - napisano w raporcie.

"Poprawa ocen koniunktury wynika z bardziej optymistycznych prognoz popytu, sprzedaży oraz sytuacji finansowej. Również oceny bieżącej sytuacji finansowej są bardziej korzystne niż w październiku. Po raz pierwszy od trzech miesięcy odnotowuje się wzrost bieżącego popytu oraz sprzedaży. Sygnalizowany jest spadek bieżących i przyszłych cen usług. W tej grupie firm można się spodziewać niewielkiego wzrostu zatrudnienia" - dodano.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.