Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jedynie połowa warszawiaków regularnie segreguje odpady

  • Autor: PAP
  • Data: 01-03-2011, 07:44

Tylko połowa mieszkańców Warszawy regularnie segreguje odpady i zaledwie jedna piąta zdaje sobie sprawę z tego, jak dużo śmieci wytwarza w ciągu roku - wynika z raportu podsumowującego projekt prowadzony przez Stowarzyszenie "Niepełnosprawni dla Środowiska EKON" - informuje PAP.

Projekt pt. "Promocja Selektywnej Zbiórki Odpadów Opakowaniowych w Wybranych Dzielnicach Warszawy" był realizowany wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia oraz Stowarzyszeniem Ośrodek Działań Ekologicznych "Źródła".

"Badania, które przeprowadziliśmy, rozpoczynając ten projekt wykazały, że stan wiedzy i nastawienie warszawiaków do selektywnej zbiórki odpadów wymagają zmian" - powiedziała PAP koordynatorka programu Monika Franaszek ze Stowarzyszenia EKON. Tylko 53 proc. spośród reprezentatywnej grupy 500 przebadanych mieszkańców Ursynowa, Wilanowa i Mokotowa przyznało, że regularnie selekcjonuje odpady. 17 proc. badanych, czyli mniej niż jedna piąta potrafiło wskazać, że przeciętny warszawiak produkuje rocznie ok. 360 kg śmieci i nieco ponad jedna piąta wiedziała, że aż 80 proc. z nich nadaje się do recyklingu.

"Mieszkańcy stolicy co roku wytwarzają 700 tys. ton śmieci, a tylko 12 proc. z nich jest odzyskiwana. Reszta trafia na wysypiska. Dlatego, góry śmieci rosną z roku na rok" - podkreślała w rozmowie z PAP Monika Franaszek.

Tymczasem, Polska jako członek Unii Europejskiej jest zobowiązana do 2015 r. odzyskiwać aż 60 proc. odpadów. "Jeśli tego nie osiągniemy, grożą nam ogromne kary finansowe. I niestety, musimy się liczyć z tym, że przy tak niskim stanie wiedzy Polaków i małej chęci do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów będziemy te kary płacić" - ubolewała Franaszek.

Celem projektu zainicjowanego przez EKON było przekonanie mieszkańców wybranych dzielnic stolicy - Ursynowa, Mokotowa i Wilanowa, że segregacja odpadów przynosi korzyści nie tylko ekologiczne, ale też ekonomiczne.

W ramach kampanii, w Warszawie - na Ursynowie, Mokotowie i Wilanowie oraz na terenie gminy Centrum - eksponowano 161 billboardów, których głównymi bohaterami były pojemniki w kolorach żółtym, zielonym i niebieskim, zgodnie z przypisanymi do nich rodzajami odpadów, tj. papier, plastik i szkło. Rozwieszono też 2,5 tys. plakatów.

EKON wydał ponadto broszurę pt. "Dobre Rady na Odpady" w ilości 10 tys. egzemplarzy, która jest kompendium wiedzy na temat segregowania śmieci. Można się z niej np. dowiedzieć, że kartoniki po mleku czy sokach wrzucamy do pojemników z plastikiem, a nie - jak mogłoby się wydawać - tam, gdzie papier.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH