Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jedynie połowa warszawiaków regularnie segreguje odpady

  • Autor: PAP
  • Data: 01-03-2011, 07:44

Tylko połowa mieszkańców Warszawy regularnie segreguje odpady i zaledwie jedna piąta zdaje sobie sprawę z tego, jak dużo śmieci wytwarza w ciągu roku - wynika z raportu podsumowującego projekt prowadzony przez Stowarzyszenie "Niepełnosprawni dla Środowiska EKON" - informuje PAP.

Projekt pt. "Promocja Selektywnej Zbiórki Odpadów Opakowaniowych w Wybranych Dzielnicach Warszawy" był realizowany wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia oraz Stowarzyszeniem Ośrodek Działań Ekologicznych "Źródła".

"Badania, które przeprowadziliśmy, rozpoczynając ten projekt wykazały, że stan wiedzy i nastawienie warszawiaków do selektywnej zbiórki odpadów wymagają zmian" - powiedziała PAP koordynatorka programu Monika Franaszek ze Stowarzyszenia EKON. Tylko 53 proc. spośród reprezentatywnej grupy 500 przebadanych mieszkańców Ursynowa, Wilanowa i Mokotowa przyznało, że regularnie selekcjonuje odpady. 17 proc. badanych, czyli mniej niż jedna piąta potrafiło wskazać, że przeciętny warszawiak produkuje rocznie ok. 360 kg śmieci i nieco ponad jedna piąta wiedziała, że aż 80 proc. z nich nadaje się do recyklingu.

"Mieszkańcy stolicy co roku wytwarzają 700 tys. ton śmieci, a tylko 12 proc. z nich jest odzyskiwana. Reszta trafia na wysypiska. Dlatego, góry śmieci rosną z roku na rok" - podkreślała w rozmowie z PAP Monika Franaszek.

Tymczasem, Polska jako członek Unii Europejskiej jest zobowiązana do 2015 r. odzyskiwać aż 60 proc. odpadów. "Jeśli tego nie osiągniemy, grożą nam ogromne kary finansowe. I niestety, musimy się liczyć z tym, że przy tak niskim stanie wiedzy Polaków i małej chęci do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów będziemy te kary płacić" - ubolewała Franaszek.

Celem projektu zainicjowanego przez EKON było przekonanie mieszkańców wybranych dzielnic stolicy - Ursynowa, Mokotowa i Wilanowa, że segregacja odpadów przynosi korzyści nie tylko ekologiczne, ale też ekonomiczne.

W ramach kampanii, w Warszawie - na Ursynowie, Mokotowie i Wilanowie oraz na terenie gminy Centrum - eksponowano 161 billboardów, których głównymi bohaterami były pojemniki w kolorach żółtym, zielonym i niebieskim, zgodnie z przypisanymi do nich rodzajami odpadów, tj. papier, plastik i szkło. Rozwieszono też 2,5 tys. plakatów.

EKON wydał ponadto broszurę pt. "Dobre Rady na Odpady" w ilości 10 tys. egzemplarzy, która jest kompendium wiedzy na temat segregowania śmieci. Można się z niej np. dowiedzieć, że kartoniki po mleku czy sokach wrzucamy do pojemników z plastikiem, a nie - jak mogłoby się wydawać - tam, gdzie papier.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.