REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe wznawia loty

  • Autor: PAP
  • Data: 27-01-2010, 17:44

Po kilkakrotnym przebadaniu próbek paliwa stwierdzono, że były w nim śladowe ilości wody, które z powodu bardzo niskiej temperatury przybrały nietypową formę - grudek przypominających płatki śniegu. Gałązkowski poinformował, że istniało zagrożenie zatkania filtrów paliwa.

REKLAMA

"W paliwie znajdowały się znikome ilości wody, nieprzekraczające norm, zaskoczyła nas przyroda. W ostatnich dniach temperatura spadała poniżej -25 stopni, z takim zjawiskiem w LPR nie mieliśmy do czynienia przez ostatnie 10 lat" - mówił Gałązkowski podczas środowej konferencji prasowej. Jak podkreślił, wszystkie bazy dostały polecenie sprawdzenia paliwa w zbiornikach i wyczyszczenia filtrów. Około ośmiu baz zgłosiło już gotowość do lotu. Dodał, że jeszcze w środę wszystkie bazy zostaną postawione w stan gotowości.

Gałązkowski dodał, że do każdego paliwa tankowanego do śmigłowców dodawany jest środek zapobiegający krystalizacji, tak więc nie było bezpośredniego zagrożenia podczas lotów, a grudki zauważono już w cysternie przed zatankowaniem maszyn. Niepokój - choć okazał się na wyrost - był w pełni uzasadniony - zaznaczył.

"Decyzja o zawieszeniu lotów była trudna, ale podyktowana odpowiedzialnością za bezpieczeństwo załóg i pacjentów" - podkreślił Gałązkowski.

Przypomniał, że śmigłowce, którymi dysponuje LPR, nie mogą latać przy bardzo dużym mrozie: śmigłowiec MI-2 nie lata, gdy temperatura jest niższa niż -20 stopni, a Eurocopter - gdy mróz jest większy niż -30 stopni.

Jak wynika z relacji szefa LPR, problem zauważono w niedzielę po południu podczas przepompowywania paliwa z cysterny do dystrybutorów, przy temperaturze -17 stopni. W paliwie pojawiły się niezidentyfikowane grudki. Gałązkowski podkreślił, że problem został poważnie potraktowany przez dostawcę paliwa, który zaoferował wszelką pomoc. Próbki paliwa zbadały dwa niezależne laboratoria.

Jak wyjaśnił dr Wojciech Dzięgielewski z Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, paliwo było dobrej jakości, wody nie było na tyle dużo, by je zdyskwalifikować.

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe odpowiada m.in. za udzielanie pomocy w przypadku nagłych zachorowań oraz wypadków drogowych oraz za transport pacjentów między zakładami opieki zdrowotnej. Zespół Śmigłowcowej Służby Ratownictwa Medycznego tzw. HEMS (ang. Helicopter Emergency Medical Service) to zwykle pilot, ratownik medyczny lub pielęgniarka i lekarz.(

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 147) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH