REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Madryckie hotele, restauracje i sklepy zarobiły 160 mln euro na wizycie papieża

  • Autor: PAP
  • Data: 21-08-2011, 20:50
Madryckie hotele, restauracje i sklepy zarobiły 160 mln euro na wizycie papieża

Madrycka Izba Handlowa oszacowała na 160 mln euro wpływy, jakie uzyskały hotele, restauracje, sektor transportu i handlu w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży i wizytą papieża Benedykta XVI - poinformował w niedzielę przewodniczący izby Arturo Fernandez.

REKLAMA

Federacja Handlu w Madrycie obliczyła, że tylko vouchery na posiłki, które wykupili pielgrzymi, przyniosły restauracjom 39 mln euro dochodu, a hotele odnotowały w tych dniach o 30 proc. większą frekwencję niż zwykle w sierpniu.

Handlowcy ze swojej strony ocenili bardzo pozytywnie wyniki sprzedaży podczas Światowych Dni Młodzieży. "W ciągu ostatniego tygodnia zarobiliśmy bardzo dużo - powiedział sprzedawca pamiątek Alfonso Gil. - Przedtem sytuacja była fatalna, więc pod każdym względem było warto zorganizować ŚDM".

Temat kosztów wizyty papieża wywołał polemikę w niektórych grupach społeczeństwa hiszpańskiego. Organizacja Europa Laicka, skupiająca ponad 140 ugrupowań laickich, ruchów antyklerykalnych i ateistycznych, zorganizowała tuż przed wizytą Benedykta XVI w Hiszpanii protesty pod hasłem: "Z moich podatków zero dla papieża".

Organizatorzy ŚDM od początku podkreślali, że wizyta papieska nie będzie kosztowała podatników ani jednego euro. Jak podali organizatorzy, całkowity koszt wizyty Benedykta XVI wyniósł 50 mln euro, z czego 70 proc. zapłacili pielgrzymi, a 30 proc. pochodziło od firm i prywatnych darczyńców.

Według burmistrza Madrytu Alberto Ruiza-Gallardona, z budżetu miasta nie wydano "ani euro"; władze Madrytu udostępniły jedynie instalacje, zapewniły transport i bezpieczeństwo podczas Światowych Dni Młodzieży. "Wizyta papieża pozwoli na bezpośrednie wpływy do budżetu w wysokości 150 mln euro" - powiedział.

Ruiz-Gallardon podkreślił, że podczas ŚDM utworzono nowe miejsca pracy i rozreklamowano miasto.

"Duża liczba pielgrzymów w Madrycie w związku z wizytą papieża pozwoli na zmniejszenie deficytu budżetowego w tym roku" - powiedział dyrektor ds. finansowych ŚDM Fernando Gimenez Barriocanal.

Federacja Handlu w Madrycie (CEIM) wyraziła zadowolenie z wizerunku miasta, jaki został przekazany światu. "Umieliśmy pokazać świetny wizerunek naszego miasta - Madryt otwarty, czysty, wesoły i bezpieczny. Półtora miliona pielgrzymów, których przyjęliśmy, stanie się najlepszymi ambasadorami Madrytu po powrocie do swoich krajów" - oświadczył przewodniczący CEIM Hilario Alfaro.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 542) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH