Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Młodzież bawi się intensywnie i coraz częściej zarabia na to

  • Autor: PAP
  • Data: 08-03-2010, 13:44

Polska młodzież prowadzi intensywne życie towarzyskie. Najpopularniejsze są "domówki", ale młodzi bywają też w lokalach. Coraz więcej młodzieży finansuje rozrywki z pracy zarobkowej - wynika z badań "Fanta Raport" przeprowadzonych przez naukowców.

Jak wyjaśnił PAP autor badań, socjolog dr hab. Jacek Kurzępa z Wydziału Zamiejscowego Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu, domówki to spotkania w prywatnym domu lub na stancji, podczas których młodzież rozmawia, pije, je przekąski, słucha muzyki i - jeśli jest taka możliwość - tańczy. 51 proc. uczestników takich prywatek pije alkohol. Uczestnictwo w domówkach deklaruje 49 proc. badanych, z czego 51 proc. co najmniej raz w tygodniu.

"Młodzi uczestniczą w domówkach, bo lubią być w gronie przyjaciół i znajomych. Taką opinię prezentuje 92 proc. badanych. Powodem jest też to, że na co dzień odczuwają barierę finansową, która uniemożliwia im pójście do klubu (7 proc.). Młodzi czują się bezpieczniej w domu (9 proc.), a domówka jest też dobrą okazją do wypicia alkoholu (4 proc.)" - podkreślił Kurzępa. Jak dodał, w ten sposób bawią się przeważnie licealiści i studenci.

43 proc. respondentów uprawia clubbing (57 proc. z nich co najmniej dwa - trzy razy w miesiącu). W przypadku pobytu w klubie wskaźnik spożywania alkoholu jest wyższy niż na domówce (63 proc.). "Życie klubowe jest bardziej dynamiczne i skupione na alkoholizowaniu się, tańcu, rozmowach, poznawaniu nowych ludzi i flirtowaniu. Młodzi chętnie w nim uczestniczą, gdyż są tam ich znajomi (46 proc.), bo czasem chcą uciec od codzienności (38 proc.) lub posłuchać i zobaczyć DJ-ów, którzy robią show (26 proc.). Innym wymienianym powodem jest po prostu chęć spotkania się ze znajomymi bez względu na rodzaj granej muzyki (21 proc.)" - wyjaśnił socjolog.

Osoby, które nie mają możliwości, aby uczestniczyć w domówkach lub chodzić do klubów, organizuje spotkania zwane "miejscówkami". 21 proc. badanych robi to codziennie. To głównie rozrywka najmłodszej młodzieży. "Gimnazjaliści znajdują sobie miejscówkę na blokowisku, na terenie otwartym np. nad rzeką lub w centrum handlowym. Tam spotykają się, żeby poplotkować, pośmiać się, spędzić czas z przyjaciółmi" - powiedział.

Robią to, jak wynika z ankiet, bo nie ma innego miejsca (21 proc.), bo to jest ich terytorium (19 proc.), bo nikt im nie przeszkadza i oni nikomu nie wchodzą w paradę (10 proc.).

Jak tłumaczył PAP socjolog, o ile "miejscówki" to niejako tradycja, bo takie plenerowe miejsca spotkań mieli też rodzice dzisiejszych nastolatków, o tyle np. spotkania w klubach czy pubach stały się rozrywką młodzieży w ciągu ostatnich kilku lat.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 081) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.