Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Ostra zima, sportowcy oraz polska gospodarka to najpopularniejsze tematy poruszane przy piwie

19 na 20 piwoszy rozmawia przy piwie. W styczniu rozmowy te zdominowały m.in. ostra zima, sukcesy Adama Małysza, poczynania Jarosława Kaczyńskiego czy skandale z udziałem Kuby Wojewódzkiego. Tematy tych rozmów zbadał Ipsos na zlecenie Grupy Żywiec.

Ostra zima, sportowcy oraz polska gospodarka to najpopularniejsze tematy poruszane przy piwie

Polacy przy piwie najczęściej rozmawiają w towarzystwie mieszanym. Głównymi tematami są wtedy praca, rodzina, sport i polityka. Gdy jednak męska część piwoszy spotka się w swoim gronie sama, to w rozmowach króluje sport i motoryzacja. Na rozmowy przy piwie w męskim towarzystwie najczęściej spotykają się mężczyźni z Podkarpacia, Lubelszczyzny i świętokrzyskiego (49 proc.), a najrzadziej z Mazowsza i łódzkiego (36 proc.). Kobiety, spotykające się przy piwie bez udziału mężczyzn, dają się najczęściej ponieść plotkom, modzie i urodzie. Tylko 5 proc. piwoszy deklaruje, że nie rozmawia w czasie picia piwa.

Ulubionym tematem piwoszy na przełomie 2010 i 2011 roku była ostra zima, która - jak wiadomo - zajęła dużo miejsca w mediach i znów zaskoczyła polskich drogowców. Jednak nie mniej medialne przyczyny katastrofy smoleńskiej znalazły się dopiero na czwartym miejscu na liście najpopularniejszych tematów piwoszy, po sukcesach polskich sportowców i stanie polskiej gospodarki.

W rozmowach przy piwie sportowcy pojawiają się częściej niż politycy, ale to właśnie Adam Małysz (36 proc.), Jarosław Kaczyński (34 proc.) i Donald Tusk (30 proc.) byli ulubionymi bohaterami rozmów piwoszy na przełomie 2010 i 2011 roku. O zwyciężczyni ostatniego Tour de Ski Justynie Kowalczyk rozmawiało 29 proc. piwoszy. Kowalczyk jest jednocześnie najpopularniejszą kobietą wśród piwoszy. Drugie miejsce zajęła Doda, a trzecie Magda Gessler.

O swojej ulubionej osobowości telewizyjnej Kubie Wojewódzkim (13 proc.) piwosze rozmawiają rzadziej niż o tak popularnych sportowcach jak Tomasz Adamek i Robert Kubica (po 16 proc.). Drugie miejsce wśród postaci medialnych intrygujących piwoszy zajęli Doda z Nergalem (12 proc.), a trzecie Krzysztof Ibisz (9 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Grupy Żywiec przez Ipsos między 4 a 8 stycznia 2011 roku na ogólnopolskiej, 1000-osobowej reprezentatywnej próbie ludności Polski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    Ipsos RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • 6,5 % to zamało 2011-02-16 16:24:09
    To jakiś absurd bo wychodzi że ankietowani to same części do roweru albo jacyś drętwi są bo rozmawiają przy piwie na tematy o których można usłyszeć w telewizji bo wiedząc z autopsji to rozmowy najczęściej kierują się na temat płci przeciwnej następnie rodzina a dopiero telewizja no chyba że ankieta była przeprowadzona w barku sejmowym lub telewizyjnym .
  • Daras Kce 2011-02-20 09:01:27
    Przy piwie rozmawia się z dziewczynami, albo o dziewczynach a nie o Małyszu czy samochodach. To jest w telewizji

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.168.65
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.