Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ostra zima, sportowcy oraz polska gospodarka to najpopularniejsze tematy poruszane przy piwie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-02-2011, 13:43
Ostra zima, sportowcy oraz polska gospodarka to najpopularniejsze tematy poruszane przy piwie

19 na 20 piwoszy rozmawia przy piwie. W styczniu rozmowy te zdominowały m.in. ostra zima, sukcesy Adama Małysza, poczynania Jarosława Kaczyńskiego czy skandale z udziałem Kuby Wojewódzkiego. Tematy tych rozmów zbadał Ipsos na zlecenie Grupy Żywiec.

Polacy przy piwie najczęściej rozmawiają w towarzystwie mieszanym. Głównymi tematami są wtedy praca, rodzina, sport i polityka. Gdy jednak męska część piwoszy spotka się w swoim gronie sama, to w rozmowach króluje sport i motoryzacja. Na rozmowy przy piwie w męskim towarzystwie najczęściej spotykają się mężczyźni z Podkarpacia, Lubelszczyzny i świętokrzyskiego (49 proc.), a najrzadziej z Mazowsza i łódzkiego (36 proc.). Kobiety, spotykające się przy piwie bez udziału mężczyzn, dają się najczęściej ponieść plotkom, modzie i urodzie. Tylko 5 proc. piwoszy deklaruje, że nie rozmawia w czasie picia piwa.

Ulubionym tematem piwoszy na przełomie 2010 i 2011 roku była ostra zima, która - jak wiadomo - zajęła dużo miejsca w mediach i znów zaskoczyła polskich drogowców. Jednak nie mniej medialne przyczyny katastrofy smoleńskiej znalazły się dopiero na czwartym miejscu na liście najpopularniejszych tematów piwoszy, po sukcesach polskich sportowców i stanie polskiej gospodarki.

W rozmowach przy piwie sportowcy pojawiają się częściej niż politycy, ale to właśnie Adam Małysz (36 proc.), Jarosław Kaczyński (34 proc.) i Donald Tusk (30 proc.) byli ulubionymi bohaterami rozmów piwoszy na przełomie 2010 i 2011 roku. O zwyciężczyni ostatniego Tour de Ski Justynie Kowalczyk rozmawiało 29 proc. piwoszy. Kowalczyk jest jednocześnie najpopularniejszą kobietą wśród piwoszy. Drugie miejsce zajęła Doda, a trzecie Magda Gessler.

O swojej ulubionej osobowości telewizyjnej Kubie Wojewódzkim (13 proc.) piwosze rozmawiają rzadziej niż o tak popularnych sportowcach jak Tomasz Adamek i Robert Kubica (po 16 proc.). Drugie miejsce wśród postaci medialnych intrygujących piwoszy zajęli Doda z Nergalem (12 proc.), a trzecie Krzysztof Ibisz (9 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Grupy Żywiec przez Ipsos między 4 a 8 stycznia 2011 roku na ogólnopolskiej, 1000-osobowej reprezentatywnej próbie ludności Polski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Daras Kce 20-02-2011, 09:01:
Przy piwie rozmawia się z dziewczynami, albo o dziewczynach a nie o Małyszu czy samochodach. To jest w telewizji
  • 6,5 % to zamało 16-02-2011, 16:24:
To jakiś absurd bo wychodzi że ankietowani to same części do roweru albo jacyś drętwi są bo rozmawiają przy piwie na tematy o których można usłyszeć w telewizji bo wiedząc z autopsji to rozmowy najczęściej kierują się na temat płci przeciwnej następnie rodzina a dopiero telewizja no chyba że ankieta była przeprowadzona w barku sejmowym lub telewizyjnym .

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH