Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Ponad 50-proc. frekwencja w wyborach

Nowi gracze na scenie politycznej przyciągnęli ludzi do lokali wyborczych - tak ocenia wysoką frekwencję politolog Piotr Trudnowski. Według nieoficjalnych danych PKW frekwencja w wyborach parlamentarnych wyniosła ponad 50 proc.


Autor: PAP
Data: 26-10-2015, 09:30

Według nieoficjalnych danych PKW frekwencja w wyborach parlamentarnych wyniosła ponad 50 proc., a według exit poll Ipsos frekwencja wyniosła 51,6 proc.

Zdaniem politologa Piotra Trudnowskiego z Klubu Jagiellońskiego, to efekt pojawienia się nowych graczy na scenie politycznej.

Pojawiła się więcej niż jedna nowa propozycja alternatywna dla PiS-u i Platformy, więc więcej osób poczuło, że ma na kogo zagłosować, choć na co dzień dotychczas była zmęczona polską sceną polityczną - ocenia Trudnowski.

Dodaje także, że frekwencja "bardziej zbliżona była chociażby o godzinie 12 do wyników z drugiej tury wyborów prezydenckich tego roku".

A to zawsze druga tura wyborów prezydenckich, jest tą najwyższą frekwencją - podkreśla.

PiS wygrało wybory parlamentarne z 39,1 proc. głosów, co oznacza możność samodzielnych rządów - wynika z sondażu exit poll. Według niego PO dostała 23,4 proc. głosów. Do Sejmu weszłyby jeszcze: Kukiz'15 - 9 proc., Nowoczesna - 7,1 proc. i PSL - 5,2 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wybory parlamentarne 2015 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.73.21
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.