Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ponad połowa Polaków regularnie używa internetu

  • Autor: PAP
  • Data: 31-08-2011, 13:58

Do 56 proc. wzrosła w Polsce liczba internautów. CBOS prognozuje, że najważniejszym czynnikiem ograniczającym dostęp do zasobów sieci będzie nie, jak dotąd, wiek użytkowników, lecz ich umiejętność wyboru informacji oraz korzystania z aplikacji i usług.

Według raportu "Korzystanie z Internetu" nadal tylko 9 proc. osób w wieku powyżej 65 lat korzysta z sieci. Jest to wynik wykluczenia cyfrowego, czyli braku dostępu do technologii informatycznych.

Obecność w sieci jest natomiast niemal powszechna wśród badanych w wieku 18-24 (94 proc.) i 25-34 lat (89 proc.).

CBOS przewiduje, że stopniowo wykluczenie cyfrowe zastąpi drugi typ nierówności, czyli podział na użytkowników kompetentnych cyfrowo i tych, którzy zasobów internetu używają nieumiejętnie i bezkrytycznie.

Według CBOS wykonywanie zawodu wymagającego pracy przy komputerze powoduje częstsze korzystanie z zasobów sieci. Prawie wszyscy respondenci z wykształceniem wyższym regularnie używają internetu (93 proc.), podobnie jak osoby wciąż uczące się (94 proc.).

Ponad dwie trzecie (66 proc.) badanych dokonało w 2011 r. przez internet zakupów, a jedna czwarta (25 proc.) deklaruje, że coś tą drogą sprzedała. Polacy w sieci nabywają najczęściej odzież, obuwie, sprzęt elektroniczny, artykuły motoryzacyjne i zabawki.

30 proc. dorosłych korzysta z bankowości elektronicznej, są to najczęściej ludzie z wyższym wykształceniem (76 proc.). 21 proc. dorosłych Polaków deklaruje, że pobiera darmowe programy, muzykę, filmy. Prawie dwukrotnie spadła zaś liczba osób korzystających z treści dostępnych za opłatą (gazet, członkostwa w serwisach) - jest to tylko 5 proc. ogółu w porównaniu z 8 proc. w 2010 r.

Polacy korzystający z internetu chętnie oglądają w sieci filmy i seriale (40 proc.), czytają prasę (54 proc.). Spadła liczba słuchających internetowego radia (33 proc.) i czytających blogi (28 proc.).

Komunikowanie się przez internet nadal jest dość popularne. Co drugi internauta porozumiewał się w miesiącu poprzedzającym badanie przez komunikator tekstowy (51 proc.), a co trzeci prowadził rozmowę głosową (35 proc.). Co piąty internauta deklaruje, że nawiązał w sieci znajomość (20 proc.), a co ósmy z osobą poznaną w internecie się spotkał (12 proc.).

Co trzeci dorosły (33 proc.), czyli około trzy piąte internautów, ma konto w portalu społecznościowym. Odsetek ten od trzech lat pozostaje na podobnym poziomie. Użytkownicy najczęściej chcą utrzymywać poprzez portale kontakt ze znajomymi (50 proc.) lub odnawiać kontakt z dawnymi znajomymi (43 proc.). Inne motywacje internautów to chęć zaspokojenia ciekawości (43 proc.), wypełnienie wolnego czasu (38 proc.), oglądanie filmów i zdjęć (36 proc.). Tylko dla jednej szóstej internautów (16 proc.) posiadanie konta na portalu społecznościowym to sposób na szukanie pracy.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 968) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH