Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rządowa promocja Włoch: Włochy to nie tylko pizza

  • Autor: PAP
  • Data: 25-01-2015, 13:17

Potrafią robić tylko pizzę i myślą stale o jedzeniu i amorach, lubią dolce vita i piłkę, wieczne dzieci- z takimi stereotypami na temat Włochów postanowił walczyć rząd Matteo Renziego. Przygotował 3-minutowy film, w którym w zaskakujący sposób obala te opinie.

Film "Włochy, nadzwyczajnie zwyczajne miejsce" ("Italy - the extraordinary common place") został zaprezentowany przez rząd podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos. W ciągu kilku dni wyświetlono go w internecie ponad 1,5 miliona razy - podkreśliło ministerstwo rozwoju gospodarczego. Stereotypy na temat kraju i jego mieszkańców gabinet Renziego odpiera głównie właśnie argumentami gospodarczymi i promocją "made in Italy" w wielu dziedzinach.

Film ten przygotowany został w momencie, gdy wiele mówi się o tym, że wizerunek Włoch na świecie poważnie ucierpiał z powodu ciężkiego kryzysu finansów, z których usiłuje wyprowadzić je rząd Renziego realizując także program gruntownych reform. Rating kraju został kilkakrotnie obniżony w ostatnich latach, a na łamach światowej prasy opublikowano wiele artykułów o recesji i fatalnej kondycji finansów publicznych. Poza tym - nad czym ubolewali publicyści krajowej prasy - Włochy stały się wręcz pośmiewiskiem z powodu politycznego chaosu i skandali za rządów Silvio Berlusconiego.

Włosi to nie tylko producenci pizzy - podkreśla się w filmie przypominając, że Italia to światowy lider w gałęzi wielkiej infrastruktury, a dorobek włoskich firm to 1000 obiektów w 90 krajach.

"Latin lovers?" - na to pytanie odpowiada się danymi o tym, że Włochy zajmują 5. miejsce na świecie wśród krajów z największą nadwyżką w handlu dobrami wytworzonymi.

Kolejny stereotyp opisuje Włochów jako "uzależnionych od imprez", któremu przeciwstawia się obraz nocnej pracy naukowców w laboratoriach i informację o najwyższym na świecie wzroście eksportu notowanym w przemyśle farmaceutycznym i biomedycznym.

Włosi nie tylko gestykulują - zauważa się. Ich kraj zajmuje drugie miejsce w Europie pod względem wielkości eksportu.

Wieczne dzieci? Nie - odpowiada rząd- kładąc nacisk na wiodącą rolę Italii w technologii kosmicznej.

Poza tym przedstawiono Włochów nie tylko jako entuzjastów jedzenia i "miłośników dolce vita", ale jako potentatów w produkcji żywności, a także na przykład jachtów.

Italia nie jest ojczyzną "maniaków piłki nożnej"; to kraj o największej liczbie zabytków na liście światowego dziedzictwa UNESCO - przypomina rząd.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH