REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Spadek nastrojów konsumenckich w lutym

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-02-2015, 13:47

W lutym 2015 roku utrzymała się tendencja spadkowa TNS Consumer Index, który obniżył się o 1,5 pkt. procentowego do poziomu - 12,9 pkt. proc.

REKLAMA

W lutym spadły trzy z czterech wskaźników szczegółowych współtworzących TNS Consumer Index. Wskaźnik stanu gospodarki wyniósł - 24 pkt. proc., co stanowi o 4 pkt. proc. spadku. Prognoza stanu gospodarki spadła o 2 pkt. proc. do poziomu - 12 pkt. proc. 

Lepiej kształuje się ocena sytuacji gospodarstw domowych (-2, spadek o 4 pkt. proc.) oraz prognozoa dotycząca ich stanu (wskaźnik wyniósł 0, podobnie jak przed miesiącem).

- W lutym 2015 roku wartość TNS Consumer Index uległa dalszemu obniżeniu. W ostatnich miesiącach przebieg TNS Consumer Indeks stanowi odzwierciedlenie oczekiwań formułowanych na 2015 rok przez społeczeństwo polskie. Zgodnie z najczęściej pojawiającą się opinią będzie to rok pełen wyzwań, a osiągniecie postawionych celów będzie bardziej wymagające niż w 2014 r. - ocenia Marcin Idzik Associate Director TNS Polska.  

Wskaźnik nastroju w mediach (Newspoint) podniósł się we wszystkich aspektach. Mówi on o sytuacji polskiej gospodarki i związanych z nią gospodarek znajdujcy odzwierciedlenie w mediach. Jest wyliczany na podstawie prowadzonego monitorignu.

Zgodnie z opublikowanymi danymi poszczególne wskaźniki szczegółowe Newspoint kształtowały się następująco: koniunktura 14 pkt. proc. (wzrost o 21 pkt. proc.), popyt 55 pkt. proc. (wzrost o 33 pkt. proc.), zatrudnienie 67 pkt. proc. (wzrost o 5 pkt. proc.) oraz inwestycje 59 pkt. proc. (wzrost o 9 pkt. proc.).

-Wskaźniki nastrojów w mediach po wyraźnym spadku w styczniu w kategoriach koniunktura i popyt, wróciły do poziomu z trzeciego kwartału 2014 - wyjaśnia Idzik.

Jak podkreśla Idzik w ostatnich miesiącach można zaobserwać scenariusz, w którym czynniki krótkookresowe zmieniają długookresowe trendy. - W społeczeństwie narasta poczucie braku pewności co do poprawy obecnej, ale w szczególności przyszłej sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych. Kluczowe decyzje gospodarstw domowych dotyczące np. zakupu mieszkania, budowy domu, zmiany samochodu, czy też wyjazdu na wakacje poddawane są ocenie w świetle wydarzeń gospodarczo-politycznych z ostatnich kilkunastu miesięcy - komentuje. 

 

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH