Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spadek nastrojów konsumenckich w lutym

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-02-2015, 13:47

W lutym 2015 roku utrzymała się tendencja spadkowa TNS Consumer Index, który obniżył się o 1,5 pkt. procentowego do poziomu - 12,9 pkt. proc.

W lutym spadły trzy z czterech wskaźników szczegółowych współtworzących TNS Consumer Index. Wskaźnik stanu gospodarki wyniósł - 24 pkt. proc., co stanowi o 4 pkt. proc. spadku. Prognoza stanu gospodarki spadła o 2 pkt. proc. do poziomu - 12 pkt. proc. 

Lepiej kształuje się ocena sytuacji gospodarstw domowych (-2, spadek o 4 pkt. proc.) oraz prognozoa dotycząca ich stanu (wskaźnik wyniósł 0, podobnie jak przed miesiącem).

- W lutym 2015 roku wartość TNS Consumer Index uległa dalszemu obniżeniu. W ostatnich miesiącach przebieg TNS Consumer Indeks stanowi odzwierciedlenie oczekiwań formułowanych na 2015 rok przez społeczeństwo polskie. Zgodnie z najczęściej pojawiającą się opinią będzie to rok pełen wyzwań, a osiągniecie postawionych celów będzie bardziej wymagające niż w 2014 r. - ocenia Marcin Idzik Associate Director TNS Polska.  

Wskaźnik nastroju w mediach (Newspoint) podniósł się we wszystkich aspektach. Mówi on o sytuacji polskiej gospodarki i związanych z nią gospodarek znajdujcy odzwierciedlenie w mediach. Jest wyliczany na podstawie prowadzonego monitorignu.

Zgodnie z opublikowanymi danymi poszczególne wskaźniki szczegółowe Newspoint kształtowały się następująco: koniunktura 14 pkt. proc. (wzrost o 21 pkt. proc.), popyt 55 pkt. proc. (wzrost o 33 pkt. proc.), zatrudnienie 67 pkt. proc. (wzrost o 5 pkt. proc.) oraz inwestycje 59 pkt. proc. (wzrost o 9 pkt. proc.).

-Wskaźniki nastrojów w mediach po wyraźnym spadku w styczniu w kategoriach koniunktura i popyt, wróciły do poziomu z trzeciego kwartału 2014 - wyjaśnia Idzik.

Jak podkreśla Idzik w ostatnich miesiącach można zaobserwać scenariusz, w którym czynniki krótkookresowe zmieniają długookresowe trendy. - W społeczeństwie narasta poczucie braku pewności co do poprawy obecnej, ale w szczególności przyszłej sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych. Kluczowe decyzje gospodarstw domowych dotyczące np. zakupu mieszkania, budowy domu, zmiany samochodu, czy też wyjazdu na wakacje poddawane są ocenie w świetle wydarzeń gospodarczo-politycznych z ostatnich kilkunastu miesięcy - komentuje. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.