Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Sprzedaż paliw w styczniu mogła spaść nawet o 10 proc.

PKN Orlen poinformował, że w związku z wyraźnym negatywnym wpływem rekordowo wysokich cen na stacjach na wolumeny sprzedaży, koncern stara się utrzymywać ceny poniżej psychologicznej bariery 5 PLN. Ten komunikat potwierdza wcześniejsze doniesienia, że w styczniu w Polsce spadła sprzedaż paliw. Ujemna dynamika miała sięgnąć nawet 10 proc. - informuje wnp.pl.

  • Źródło wnp.pl

Autor: www.wnp.pl
Data: 07-02-2011, 12:55

- Zwracamy uwagę, że jest to kolejny parametr który może wpływać negatywnie na wyniki spółek rafineryjnych (zarówno poprzez słabe marże paliwowe jak i wolumeny) - zauważa Kamil Kliszcz, analityk DI BRE Bank.

Jego zdaniem nie jest to zjawisko charakterystyczne tylko dla Polski ze względu na relatywnie mocnego dolara, co może powodować problemy z realizacją ambitnych prognoz globalnego zużycia paliw w tym roku.

- Przypominamy, że segment detaliczny w PKN Orlen wypracował w 2009 roku 880 mln zł EBIT, a w 2010 roku szacujemy ten wynik na około 793 mln zł ze względu na spadek marży detalicznej. Zakładane dotychczas przez nas utrzymanie się tych poziomów w 2011 roku może okazać się zbyt optymistyczne - ocenia analityk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.25.198
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.