REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

UOKiK: Play stosował niedozwolone zapisy w umowach

  • Autor: PAP
  • Data: 30-04-2010, 18:41
UOKiK: Play stosował niedozwolone zapisy w umowach

P4, operator sieci Play, stosował niedozwolone zapisy w umowach z abonentami. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał za niedopuszczalne m.in. natychmiastowe rozwiązanie umowy w przypadku zalegania z płatnościami - poinformował UOKiK.

REKLAMA

Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w przypadku zalegania z rachunkami operator powinien powiadomić abonenta o zaległościach, np. wysyłając mu wezwanie do zapłaty i wyznaczyć dodatkowy termin na ich uregulowanie. Dopiero w przypadku dalszych opóźnień, zgodnie z umową i prawem, można rozwiązać umowę z konsumentem niepłacącym za rachunki.

Rozwiązanie kontraktu ze skutkiem natychmiastowym może narażać konsumenta na dotkliwe straty ekonomiczne. Często wiąże się bowiem z obowiązkiem zwrotu ulgi przyznanej wcześniej przez operatora (np. na zakup telefonu). Konsument może więc nagle - bez wcześniejszego powiadomienia - zostać obciążony koniecznością zwrotu świadczeń, często o dużej wartości - wskazał UOKiK.

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za niedozwoloną uznał też klauzulę, zgodnie z którą operator może rozwiązać natychmiastowo umowę w przypadku działania na szkodę operatora lub korzystania z usług świadczonych przez operatora niezgodnie z prawem lub umową.

Zdaniem UOKiK, w tym przypadku operator zbyt ogólnie określił okoliczności, w jakich może ukarać konsumenta zaprzestaniem lub zawieszeniem świadczenia usług. Pojęcia takie jak: "działanie na szkodę operatora" i "korzystanie z usług świadczonych przez operatora niezgodnie z umową" są nieprecyzyjne i nie pozwalają abonentom na ocenę, w jakich okolicznościach może nastąpić rozwiązanie umowy.

Sąd zakwestionował też klauzulę, zgodnie z którą operator może natychmiastowo rozwiązać umowę w przypadku nieprzedstawienia przez abonenta wszystkich dokumentów wymaganych przez operatora do zawarcia umowy. Urząd podał, że nie kwestionuje konieczności weryfikacji dokumentów przedstawionych przez abonenta. Powinno to jednak odbyć się na etapie przedkontraktowym, a konsument nie powinien być obarczany skutkami nierzetelnego zbadania dokumentów przed zawarciem umowy.

Zakwestionowana została też klauzula, zgodnie z którą klient musiał płacić 50 zł za ponowne włączenie do sieci Play po zawieszeniu połączeń wychodzących z tytułu przekroczonego terminu płatności. UOKiK wskazał, że operator ma prawo pobierania odsetek ustawowych z tytułu przekroczenia terminu płatności, dlatego nie powinien obciążać abonentów dodatkową opłatą za ponowne włączenie do sieci.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 535) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH