REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W kampanii trwa walka o głosy niezdecydowanych

  • Autor: PAP
  • Data: 21-05-2015, 08:31
W kampanii trwa walka o głosy niezdecydowanych
Bronisław Komorowski, prezydent RP (fot. PTWP)

W ostatnich dniach kampanii Bronisław Komorowski i Andrzej Duda walczą o głosy niezdecydowanych, które przesądzą o zwycięzcy - ocenia politolog Olgierd Annusewicz. W ocenie Rafała Matyi nie ma już mowy o strategii, sztaby obu kandydatów działają spontanicznie.

REKLAMA

W ocenie Annusewicza wyzwaniem dla obu sztabów jest określenie, kim są niezdecydowani wyborcy i jakie są ich oczekiwania. "Z działań Komorowskiego można wnioskować, że w tej grupie niezdecydowanych znajdują się osoby z niższym wykształceniem, rzadziej zainteresowane i śledzące politykę" - powiedział PAP politolog z Uniwersytetu Warszawskiego. Według niego prezydent zwrócił się do nich zapowiadając w środę projekt ustawy umożliwiający przejście na emeryturę po 40 latach pracy. "To osoby, które rozpoczęły pracę tuż po szkole, górnicy, hutnicy, kierowcy, stoczniowcy. To oni przede wszystkim skorzystają z możliwości wcześniejszego przejścia na emeryturę" - podkreślił Annusewicz. Dodał, że to nie jest rozwiązanie skierowane do absolwentów szkół wyższych, którzy znacznie później rozpoczęli pracę.

Zdaniem Annusewicza sztab Komorowskiego prawdopodobnie dostrzegł, że większa jest szansa na przyciągnięcie na kilka dni przed wyborami wyborców z niższym wykształceniem niż inteligencji, która prawdopodobnie już nie zmieni swojego poparcia. "Zwykle jest tak, że osoby z wyższym wykształceniem bardziej interesują się polityką, mają bardziej wyrobione zdanie na temat tego, kogo popierają i raczej nie zmienią swojego zdania na kilka dni przed wyborami, tym bardziej w drugiej turze" - zaznaczył Annusewicz.

"Prof. Leszek Balcerowicz, który zadeklarował już poparcie Komorowskiego, gdy usłyszy o prosocjalnych rozwiązaniach prezydenta, to pod nosem odpowiednio to skomentuje, ale zagryzie zęby i zagłosuje na Komorowskiego, ponieważ z jego punktu widzenia skala obietnic składanych przez Dudę jest dużo trudniejsza do zaakceptowania" - tłumaczył Annusewicz. Tymczasem - jak mówił - osoby z niższym wykształceniem rzadziej są zainteresowani polityką i mają mniejsze rozeznanie, dlatego teoretycznie większe są szanse na pozyskanie ich głosu w ostatnich dniach kampanii.

Według niego Duda od początku odwoływał się do elektoratu mniej rozeznanego w polityce, o czym świadczy skala jego obietnic, które razem byłyby trudne do zrealizowania.

W ocenie Annusewicza Duda w niedzielnej debacie prezydenckiej mógł stracić na pytaniu o Jedwabne. Kandydat PiS podczas debaty przypomniał, że w 2011 roku na uroczystości upamiętniającej wydarzenia w Jedwabnem Komorowski wystosował list, w którym zawarł określenie, że "naród ofiar był także sprawcą". Zdaniem politologa Duda odwołał się w ten sposób do własnego elektoratu, którego głosy już miał, mógł jednak zrazić część bardziej umiarkowanego elektoratu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH