AB InBev podwoił zyski, ale traci przez niską sprzedaż w Europie

Piwo sprzedaje się lepiej w Stanach Zjednoczonych i Brazylii niż w Europie - wynika z raportu koncernu Anheuser- Busch InBev. Producent marek takich jak Budweiser, Stella Artois, Beck i Leffe zarobił w pierwszym kwartale tego roku 1,7 miliarda dolarów, czyli prawie dwa razy tyle, co w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Najgorsze wyniki koncern odnotował na Ukrainie. Z powodu brzydkiej pogody sprzedało się tam o 11,9 proc. piwa mniej niż w tym samym kwartale ubiegłego roku. W Rosji, przez wzrost akcyzy, sprzedaż piwa spadła o 9,5 proc. - czytamy w raporcie.
W Wielkiej Brytanii podniesienie podatku VAT oraz wzrost bezrobocia spowodowały spadek popytu o 9,7 proc. Jedynie rynek niemiecki pozostaje stabilny - w pierwszym kwartale 2012 roku AB InBev odnotował minimalny wzrost sprzedaży wynoszący 0,4 proc.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!