Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Agros Nova: Wierzymy w odbicie rynku soków, nektarów i napojów owocowych

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-09-2011, 13:05
Agros Nova: Wierzymy w odbicie rynku soków, nektarów i napojów owocowych
Joanna Bancerowska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej, Agros-Nova

Realnym oczekiwaniem jest wyhamowanie negatywnego trendu i zatrzymanie spadków sprzedaży produktów z segmentu SNN. Z miesiąca na miesiąc są one niższe i sprzedaż rośnie. W skali pierwszego półrocza mieliśmy do czynienia z ok. 6 proc. spadkiem całego rynku, w lipcu ujemna dynamika zmniejszyła się do poziomu -3 proc. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Joanna Bancerowska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w grupie Agros-Nova.

- Liczymy, że nowości i aktywności marketingowe producentów, w tym Agros Nova, pozytywnie wpłyną na wzrost konsumpcji - dodaje Joanna Bancerowska.

Przyczyn wyhamowanie rynku jest kilka. Jak dodaje nasza rozmówczyni, z jednej strony mamy do czynienia z nasyceniem rynku (nasza konsumpcja per capita jest na poziomie średniej europejskiej), a z drugiej - to efekt trudnej sytuacji makroekonomicznej, która odbija się na sytuacji polskich rodzin.

- W obliczu rosnących kosztów utrzymania rodziny ograniczają konsumpcję i szukają alternatywy w tańszych produktach. Głęboko wierzymy jednak w odbicie rynku. Mamy zresztą pozytywny przykład dotyczący konsumpcji soków, która przez parę lat z roku na rok systematycznie spadała, a od trzech lat systematycznie rośnie, bo konsumenci docenili walory prozdrowotne tych produktów - tłumaczy przedstawicielka Agros-Novej.

- Teoretycznie wszystkie produkty do picia można uznać za konkurencyjne wobec SNN, ale to duże uproszczenie, bo różne kategorie produktowe zaspakajają inne potrzeby konsumentów. Z napojami owocowymi może konkurować ice tea, woda, napoje gazowane. Walory zdrowotne soków są jednak bezsprzeczne i w moim przekonaniu nie dorównuje im żaden inny produkt do picia, dlatego mocno wierzymy w konsumpcję tej kategorii. Bardziej wrażliwe na konkurencję cenową, zwłaszcza cenową, ze strony innych kategorii są napoje owocowe - komentuje Joanna Bancerowska.

Dodaje jednak, że wszystkie racjonalne przesłanki w obszarze kosztów produkcji zdają się wskazywać na nieuchronność podwyżek. - Pytaniem jest raczej czas i poziom wzrostu. Agros-Nova zdecydowała się na absolutne minimalną (ok. 3 proc.) podwyżkę cen w marcu. Decyzji o kolejnych takich krokach nie ma, ale wszystko zależy od rozwoju sytuacji na rynku - podsumowuje.

Czytaj także:

Agros-Nova: Dotychczasowy przebieg skupu owoców nie nastraja optymistycznie

Wywiad z Julianem Pawlakiem, prezesem Krajowej Unii Producentów Soków

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 013) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH