Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Agros Nova: Wierzymy w odbicie rynku soków, nektarów i napojów owocowych

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-09-2011, 13:05
Agros Nova: Wierzymy w odbicie rynku soków, nektarów i napojów owocowych
Joanna Bancerowska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej, Agros-Nova

Realnym oczekiwaniem jest wyhamowanie negatywnego trendu i zatrzymanie spadków sprzedaży produktów z segmentu SNN. Z miesiąca na miesiąc są one niższe i sprzedaż rośnie. W skali pierwszego półrocza mieliśmy do czynienia z ok. 6 proc. spadkiem całego rynku, w lipcu ujemna dynamika zmniejszyła się do poziomu -3 proc. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Joanna Bancerowska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w grupie Agros-Nova.

- Liczymy, że nowości i aktywności marketingowe producentów, w tym Agros Nova, pozytywnie wpłyną na wzrost konsumpcji - dodaje Joanna Bancerowska.

Przyczyn wyhamowanie rynku jest kilka. Jak dodaje nasza rozmówczyni, z jednej strony mamy do czynienia z nasyceniem rynku (nasza konsumpcja per capita jest na poziomie średniej europejskiej), a z drugiej - to efekt trudnej sytuacji makroekonomicznej, która odbija się na sytuacji polskich rodzin.

- W obliczu rosnących kosztów utrzymania rodziny ograniczają konsumpcję i szukają alternatywy w tańszych produktach. Głęboko wierzymy jednak w odbicie rynku. Mamy zresztą pozytywny przykład dotyczący konsumpcji soków, która przez parę lat z roku na rok systematycznie spadała, a od trzech lat systematycznie rośnie, bo konsumenci docenili walory prozdrowotne tych produktów - tłumaczy przedstawicielka Agros-Novej.

- Teoretycznie wszystkie produkty do picia można uznać za konkurencyjne wobec SNN, ale to duże uproszczenie, bo różne kategorie produktowe zaspakajają inne potrzeby konsumentów. Z napojami owocowymi może konkurować ice tea, woda, napoje gazowane. Walory zdrowotne soków są jednak bezsprzeczne i w moim przekonaniu nie dorównuje im żaden inny produkt do picia, dlatego mocno wierzymy w konsumpcję tej kategorii. Bardziej wrażliwe na konkurencję cenową, zwłaszcza cenową, ze strony innych kategorii są napoje owocowe - komentuje Joanna Bancerowska.

Dodaje jednak, że wszystkie racjonalne przesłanki w obszarze kosztów produkcji zdają się wskazywać na nieuchronność podwyżek. - Pytaniem jest raczej czas i poziom wzrostu. Agros-Nova zdecydowała się na absolutne minimalną (ok. 3 proc.) podwyżkę cen w marcu. Decyzji o kolejnych takich krokach nie ma, ale wszystko zależy od rozwoju sytuacji na rynku - podsumowuje.

Czytaj także:

Agros-Nova: Dotychczasowy przebieg skupu owoców nie nastraja optymistycznie

Wywiad z Julianem Pawlakiem, prezesem Krajowej Unii Producentów Soków

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 481) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH