Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ambra chce w roku '10/'11 zwiększyć zysk netto o co najmniej 20 proc.

  • Autor: PAP
  • Data: 08-09-2010, 15:46
Ambra chce w roku '10/'11 zwiększyć zysk netto o co najmniej 20 proc.

Dystrybutor i producent win, spółka Ambra chce w roku obrotowym 2010/2011 osiągnąć wzrost skonsolidowanej sprzedaży oraz zwiększyć zysk netto dla grupy o minimum 20 proc. Spółka szuka okazji do przejęć na rynku rumuńskim i planuje dalszy rozwój sieci sklepów winiarskich w Polsce - poinformował na konferencji prezes Ambry Robert Ogór.

"Na rok 2010/2011 zakładamy dla grupy wzrost sprzedaży. Spodziewamy się nadal znaczącej poprawy zysków operacyjnych oraz zysku netto, który wydaje się, że może wzrosnąć przynajmniej o 20 proc." - powiedział.

Dodał, że wzrost sprzedaży skonsolidowanej będzie efektem wzrostu w Polsce. "W Polsce chcemy pokazać wzrosty powyżej rynku, trudno natomiast przewidzieć, jaka będzie sprzedaż w Czechach, na Słowacji i w Rumunii" - powiedział.

Prezes ocenił, że uwzględniając czynniki kryzysowe, rynek win w Polsce może wzrosnąć przez najbliższy rok o 5-10 proc.

"W naszej ocenie prognozą prawdopodobną jest wzrost o 5-10 proc., z uwzględnieniem czynników kryzysowych. Przed kryzysem szacowaliśmy, że rynek w Polsce będzie rósł średnioterminowo o 10-15 proc. rocznie" - powiedział.

Według informacji AC Nielsen oraz obliczeń własnych Ambry, rynek wina w Polsce w roku 2009/2010 wzrósł o 5 proc.

Prezes zaznaczył, że szacunki dotyczące wyników zakładają m.in. neutralny wpływ różnic kursowych oraz brak zdarzeń jednorazowych na EBIT. W roku obrotowym 2009/2010 zdarzenia jednorazowe powiększyły zysk EBIT o 3,9 mln zł.

Ambra osiągnęła w roku obrotowym zakończonym 30 czerwca 2010 501,6 mln zł skonsolidowanych przychodów brutto oraz 398,9 mln zł przychodów netto, pomniejszonych o akcyzę i opłaty handlowe. Przychody brutto spadły rok do roku o 5,6 proc.

W ujęciu ilościowym sprzedaż spadła natomiast o 15,1 proc.

Ambra osiągnęła w roku 2009/2010 39,4 mln zł EBIT, czyli o 87,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 14,9 mln zł, wobec 5,1 mln zł rok wcześniej.

Spółka poinformowała, że na rynku czeskim i słowackim chce w roku 2010/2011 osiągnąć zysk netto. Koszty restrukturyzacji na tych rynkach spowodowały, że nie udało nam się wypracować zysku w minionym roku. W kolejnym roku ten cel wydaje się niezagrożony" - powiedział Ogór.
W roku 2009/2010 strata netto na rynkach czeskim i słowackim wyniosła 0,7 mln zł.

Natomiast w Rumunii Ambra osiągnęła w minionym roku obrotowym 1,4 mln zł zysku netto.

"Główne cele na kolejny rok na rynku rumuńskim to utrzymanie wysokiej rentowności i dalsza redukcja kosztów operacyjnych, co oznacza, że rok powinien zakończyć się zyskiem" - powiedział prezes.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 562) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.