Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Ambra może sprzedać działkę w Bukareszcie. Wartość nieruchomości to 23 mln zł

Ambra, producent i dystrybutor win, zamierza sprzedać działkę o wielkości 23 tys. mkw, stanowiącej dawną siedzibę spółki w Bukareszcie, w ciągu 12-16 miesięcy - poinformował podczas konferencji prezes spółki, Robert Ogór. W ciągu 12 miesięcy Ambra chce poinformować akcjonariuszy o wynikach rozmów, dotyczących potencjalnych przejęć. Spółka planuje wypłacić dywidendę.

"Posiadamy w Bukareszcie dużą działkę po restrukturyzacji majątku operacyjnego. Jej wielkość to 23 tys. mkw w bardzo dobrej lokalizacji. Przeznaczeniem działki jest budowa apartamentów. Jest to na tyle duża działka oraz pokaźna wartość transakcji, że w zeszłym roku, kryzysowym na rynku rumuńskim, nie znaleźliśmy kupca. Nie mogę powiedzieć kiedy dokładnie zrealizujemy jej sprzedaż, ale myślę, że to nastąpi w ciągu 12-16 miesięcy. Prowadzimy rozmowy i mamy oferty. Wartość księgowa tej działki to 23 mln zł, natomiast wartość rynkowa zdecydowanie ją przekracza" - powiedział Ogór.

"Zdolność rozwoju przez akwizycje nie jest uzależniona od sprzedaży działki" - dodał.

Wcześniej, w wywiadzie udzielonym PAP, dyrektor finansowy i członek zarządu Ambry, Piotr Kaźmierczak, powiedział, że spółka jest w stanie sfinansować ze środków własnych przejęcia na kwotę do 80 mln zł.

Prezes spółki poinformował, że obecnie toczy się postępowanie sądowe w sprawie odzyskania zadatku na zakup działki, w wysokości 2 mln euro, wycofanego przez S.C. Zarea Realia S.R.L.

"Podjęliśmy odpowiednie czynności i starania, żeby odzyskać zadatek od hiszpańskiego dewelopera. Nie wiemy kiedy postępowanie się zakończy" - dodał Ogór.

Ogór powiedział, że strategia wzrostu na rynku polskim i rumuńskim zakłada, oprócz wykorzystania wzrostu organicznego, wygenerowanie przychodów i wzrost zysków dzięki akwizycjom.

"Obiekty takie istnieją, planujemy przejęcia. Prowadzimy rozmowy i chcemy w ciągu najbliższych 12 miesięcy poinformować o ich wyniku akcjonariuszy" - poinformował.

"Celem potencjalnych akwizycji są wartości rynkowe, a spółki są o tyle obiektem naszego zainteresowania, o ile są ich nośnikiem. Patrzymy na rynki na których prowadzimy obecnie działalność. Interesują nas marki albo osiągane marże" - dodał.

Prezes poinformował, że polityka dywidendowa spółki nie ulega zmianie, a wartość dywidendy sięga od 25 do 50 proc. skonsolidowanych zysków grupy.

"Możemy powiedzieć, że ta polityka będzie podtrzymana. Za 2009 rok wypłaciliśmy 50 proc. zysku netto i przy niezmienionym stopniu inwestycji należy się spodziewać podobnej stopy w tym roku. W kolejnych latach planujemy natomiast wzrost dywidendy" - dodał.

Na koniec grudnia 2010 r., czyli po I półroczu roku obrotowego 2010/2011, zysk netto Ambry wyniósł ok. 27,1 mln zł wobec ponad 23,4 mln zł w I półroczu roku 2009/2010. Zysk operacyjny w tym czasie wzrósł do 44,07 mln zł z 42,1 mln zł, a przychody netto zwiększyły się do ponad 267,3 mln zł z blisko 260,3 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

Ambra RSS ALERT    /    Rumunia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.238.189.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.