Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ambra notuje wzrost przychodów, ale zysk spada

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-09-2012, 11:54
Ambra notuje wzrost przychodów, ale zysk spada
Robert Ogór, prezes spółki Ambra

W roku obrotowym 2011/2012 Grupa Ambra zwiększyła przychody o 8 proc. do 566 mln zł. Dynamika przychodów wzrosła w porównaniu do ubiegłego roku, była również wyższa niż wzrost rynku wina w Polsce, który wyniósł 6 proc.

Pomimo zwiększonej dynamiki sprzedaży zyski Grupy Ambra spadły w porównaniu do roku ubiegłego. Zysk netto przypadający akcjonariuszom Ambry spadł o 16 proc. i wyniósł 16 mln zł. Do spadku zysków przyczyniło się osłabienie złotego w stosunku do euro oraz inwestycje w rozszerzenie dystrybucji i zwiększenie produkcji.

Niższy niż w ubiegłym roku poziom zysków nie wpłynął negatywnie na proponowaną dywidendę w wysokości 40 groszy na akcję. - Nie widzimy potrzeby obniżenia poziomu dywidendy dla naszych akcjonariuszy. Kondycja finansowa spółki jest dobra, pozytywne przepływy finansowe niezagrożone. Zwiększone w minionym roku koszty wsparcia sprzedaży szły w parze z umocnieniem naszej pozycji lidera rynku oraz z rosnącą sprzedażą naszych głównych marek. Zrealizowane właśnie podwyżki cen sprzedaży dają nam teraz wraz ze stabilizacją kosztów dobre perspektywy powrotu do rosnących zysków w bieżącym roku obrotowym - komentuje propozycję wypłaty dywidendy Prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.

Głównym źródłem wzrostu przychodów pozostał rynek polski, na którym Grupy Ambra zwiększyła sprzedaż o 9 proc. i podobnie jak w ubiegłym roku rosła szybciej niż cały rynek wina umacniając tym samym pozycję lidera rynku.

Wzrost sprzedaży został osiągnięty dzięki głównym markom Grupy - w szczególności Cin&Cin oraz El Sol. Jednym z motorów wzrostów była również nabyta przez Grupę przed dwoma laty marka brandy Pliska. Sukcesom na rynku krajowym towarzyszył dynamiczny wzrost eksportu do Rosji, gdzie marka Cin&Cin zdobyła znaczącą pozycję na rynku wermutów. Sprzedaż na pozostałych rynkach Grupy rozwijała się nierównomiernie: przychody wzrosły w Rumunii, natomiast spadły na rynkach Czech i Słowacji.

Negatywnie na wynikach finansowych odbiło się osłabienie złotego oraz wzrost kosztów towarzyszący rozszerzeniu dystrybucji i zwiększeniu produkcji. Pod wpływem tych negatywnych czynników kosztowych zysk operacyjny spadł o 19 proc. i osiągnął 31 mln zł.

W reakcji na znaczący w ostatnich miesiącach wzrost cen surowców i opakowań, m.in. wina i butelek, Grupa Ambra rozpoczęła w końcówce roku obrotowego 2011/2012 znaczącą podwyżkę cen swoich produktów. Wdrożona podwyżka ma zapewnić w rozpoczętym roku finansowym 2012/2013 zwiększenie rentowności sprzedaży. Wraz z obniżeniem dynamiki wzrostu kosztów oraz zmniejszeniem zaangażowanego kapitału przyniesie to wzrost zysków i efektywności działania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH