Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analitycy: Colian powinien sprzedać segment napojów i przypraw

  • Autor: Parkiet
  • Data: 30-01-2013, 11:18
Analitycy: Colian powinien sprzedać segment napojów i przypraw
W krótkiej perspektywie zakup FC Solidarność pogorszy marże w grupie Colian

Zakup Solidarności umocni pozycję spółki Colian na rynku słodyczy. Zdaniem niektórych analityków, firma powinna skupić się właśnie na tym segmencie działalności, a pozbyć się „balastu" w postaci segmentu napojów i przypraw - pisze Parkiet.

Jak podaje Parkiet, zarząd Coliana, pytany niedawno o możliwość sprzedaży segmentu napojów (marka Hellena), podkreślał, że takich planów nie ma. Zwracał też uwagę, że wyniki Helleny są coraz lepsze. Na razie analitycy podkreślają jednak, że napoje i przyprawy wciąż generują straty na poziomie operacyjnym.

Zdaniem analityków, na segment napojowy problemem byłoby znalezienie kupca, poza tym problemem mogłaby być cena możliwa do uzyskania za aktywa segmentu napojowego, które od początku działalności w strukturach spółki nie generują dodatnich wyników.

Analitycy zwracają uwagę, że w ostatnich latach wyniki finansowe Solidarności pozostawiały wiele do życzenia, dlatego w krótkiej perspektywie zakup ten pogorszy grupie marże.

Przeczytaj także:

Grupa Colian liczy na 1 mld zł obrotów dzięki konsolidacji Solidarności

Przejęcie Solidarności przez Coliana korzystne, ale jest ryzyko

Colian i FC Solidarność mogą liczyć na efekty synergii. Zastrzeżenia budzi wartość transakcji

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE: (8)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Gziegziołek I Przystojny herbu Mega Problem 13-02-2013, 23:52:
Dajcie to mi !!!
Jestem mistrzem synergii !!!
Po kolejnym spotkaniu ze mną i 9 godzinnym słowotoku - cały dział sprzedaży Solidarności sam szybko odejdzie , nie czekając nawet na odprawy !
  • anna 13-02-2013, 19:09:
Analitycy i dziennikarze portalu spożywczego powinni nauczyć sie w koncu odróżniać pojęcia - kategoria produktowa i segment rynku. O segmentach mówimy w przypadku nabywców, a o kategoriach w przypadku produktów. Kaźdy, kto miał na studiach przedmiot Segmentacja rynku o tym wie.Pisząc z błędem pokazujecie, ze tak naprawde nie wiecie o czym piszecie.Do szkoły matoły:)
  • cassandra 10-02-2013, 16:27:
Znając ogólnie "specyfikę" i skuteczność coliana oraz realia rynkowo-gospodarcze w zestawieniu z wyceną solidarności życzę akcjonariuszom - wierzycielom również - dużo wytrwałości i cierpliwości w upatrywaniu oczekiwanej renty z kapitału :))))

Zobacz wszystkie komentarze (8)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH