Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ARC: Dla 20 proc. Polaków ceny w kawiarniach sieciowych są zbyt wysokie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-09-2011, 11:56
ARC: Dla 20 proc. Polaków ceny w kawiarniach sieciowych są zbyt wysokie

Polacy w kawiarniach sieciowych zazwyczaj zamawiają café latte. Najczęstszymi gośćmi kawiarnianych "sieciówek" są kobiety w wieku 20-29 lat. Mimo iż coraz częściej Polacy odwiedzają kawiarnie i korzystają z barów kawowych na stacjach benzynowych, nadal większość osób deklaruje, że zazwyczaj pije kawę w domu lub u znajomych - wynika z czwartej edycji raportu ARC Rynek i Opinia "Cafe Monitor".

Zrealizowane w czerwcu 2011 r. badanie wykazało, że najczęściej wybieraną kawiarnią jest Coffeeheaven, zaś w stosunku do ubiegłego roku największy wzrost popularności odnotowały McCafe oraz Starbucks. Oprócz polskich i międzynarodowych sieci kawiarni, swoją obecność na tym rynku zwiększają marki kojarzone raczej jako cukiernie, m.in. Grycan oraz E.Wedel.

Najpopularniejszą kawą, po café latte jest cappuccino. Pierwszy napój wybierają najczęściej młode kobiety (20-29 lat), drugi zaś - osoby między 16 a 19 rokiem życia. Jednocześnie spada popularność espresso, przy czym ten rodzaj kawy jest znacznie bardziej popularny wśród mężczyzn niż wśród kobiet.

Tegoroczny raport Cafe Monitor pokazał, że coraz większy udział w rynku mają bary zlokalizowane na stacjach benzynowych. Rośnie również popularność automatów do kawy ustawianych w miejscach publicznych - mówi Marzena Białasek, Project Manager z ARC Rynek i Opinia. - W tym roku Polacy bardzo pozytywnie ocenili odwiedzane przez siebie kawiarnie. Blisko połowa respondentów nie zauważyła żadnych negatywnych elementów tych miejsc - to duża zmiana w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy ten odsetek był o ponad 20 proc. niższy - dodaje.

Niemal 20 proc. badanych uznało, że ceny produktów oferowanych w kawiarniach sieciowych są zbyt wysokie - w porównaniu z ubiegłym rokiem kwota wydawana jednorazowo w kawiarni jest niższa o niemal 10 proc. O wyborze danej kawiarni decydują: dobry smak oferowanych napojów, dogodna lokalizacja oraz miła atmosfera. Zgodnie z deklaracjami znacznie mniejszą wagę Polacy przywiązują do popularności danego miejsca czy jego wystroju.

Podobnie jak w 2010 roku Polacy odwiedzają kawiarnie popołudniami, zarówno w tygodniu, jak i w weekendy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH