Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża dostaw wody szykuje podwyżki

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-06-2012, 14:29

Pomimo istotności wody dla organizmu i zalet dostaw wody do biura, penetracja tego rynku jest nadal na niskim poziomie - szacowana jest na ok. 60 proc. wśród firm zatrudniających pracowników. Walcząc o nowych klientów dostawcy w ostatnich latach regularnie obniżali ceny. Było to możliwe dzięki zwiększaniu skali produkcji oraz optymalizacji logistyki dostaw. Teraz firmy czekają podwyżki - wynika z analizy firmy Fern Partners.

Jak zaznaczają, potencjał do optymalizacji kosztów bez spadku jakości obsługi klienta powoli się wyczerpuje. W ostatnim czasie powstała natomiast silna presja kosztowa na rynku. Związana jest ona ze znacznym wzrostem cen paliwa i energii, wzrostem kosztów wydobycia wody, a także wzrostem płac pracowniczych.

- Silna presja kosztowa oraz stosunkowo chłodne lato 2011 spowodowały znaczny spadek sprzedaży oraz rentowności dostawców wody. Obecna trudna sytuacja najprawdopodobniej na nowo zdefiniuje pole walki o klienta. Większość dostawców stanie przed wyborem: Czy obniżyć koszty akceptując spadek jakości usług i obsługi klienta, czy podnieść ceny? Konkurować wartością dostarczaną klientowi, czy ceną? - zauważają eksperci Fern Partners.

Zdaniem specjalistów, biorąc pod uwagę fakt, że producenci w ostatnim czasie intensywnie pracowali nad zwiększeniem jakości usług oraz obsługi klienta, większość z nich zapewne wybierze tę drugą drogę.

Kto zatem pierwszy wprowadzi podwyżki? - Praktyka pokazuje, że zwykle największe firmy podnoszą cen jako pierwsze - to one wyznaczają standardy jakościowe i cenowe mniejszym konkurentom - podaje Fern Partners.

Obecnie zaledwie 11 proc. naszego społeczeństwa stosuje filtry do wody (Raport z badania jakości wody z kranu w Polsce w 2010 roku, Brita). Świadczy to o dużym potencjale tego segmentu do wzrostu. Dzięki ciągłemu rozwoju technologii filtrowania wody oraz obniżających się kosztów produkcji znaczenie filtrów będzie systematycznie rosnąć w ciągu najbliższych lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Tomtom 18-06-2012, 17:48:
@blogkupca

Oczywiście, że dostanie się im od kranówki - i to całkiem słusznie. Po pierwsze, woda kranowa już dawno zrównała swoją jakość z wodą butelkowaną, czasem ją przewyższając (nie chcę wchodzić w szczegóły, ale wystarczy powiedzieć, że kranówka jest monitorowana 24h na dobę, a butelkowana max. 1 raz do roku). Po drugie w kranówce nie znajdziemy takich związków jak PCV czy BPA, a to zawiera butelkowana woda. Po trzecie kosmiczne ceny butelkowanej wody skłaniają mnie już od dawna do stosowania rozwiązań takich jak filtry węglowe (domowe, nakranowe lub mobilne - jak system waterbobble). Po czwarte, osobiście nie mam już serca wyrzucać setki butelek miesięcznie, więc stawiam na rozwiązania wymienione wcześniej. Zero śmieci, zero problemów.
  • blogkupca.pl 12-06-2012, 08:20:
Na blogu wspominałem o tym iż producenci wody butelkowej dostaną po tyłku od kranówki, która z roku na rok się poprawia.
To spory problem producentów. Tylko że podwyżki to droga donikąd.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.