REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Branża napojowa szykuje wysyp innowacyjnych produtków z dodatkiem stewii

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-01-2012, 16:06
Branża napojowa szykuje wysyp innowacyjnych produtków z dodatkiem stewii
Fot. flickr.com

Dopuszczenie stewii na rynek UE rozbudza nadzieje producentów wyrobów, do produkcji których wykorzystuje się cukier. To alternatywne rozwiązanie jest już testowane i już wkrótce możemy spodziewać się pojawienia się na rynku nowych produktów. Największy potencjał do wykorzystania stewii ma branża napojowa, która w Polsce uchodzi za najbardziej innowacyjną i wykazuje największe zainteresowanie naturalnymi substancjami słodzącymi.

REKLAMA

Branżę ciekawią konkrety ofensywy jakie szykują konkurujące ze sobą koncerny, które zapoczątkowały globalną modę na stewię - PepsiCo i Coca-Cola.

- Widzimy spory potencjał zastosowania stewii ze względu na zmieniające się potrzeby konsumentów, trendy prozdrowotne i potrzebę ograniczenia kaloryczności żywności. Rozwój kategorii produktów funkcjonalnych od dawna wpisany jest w strategię PepsiCo. W USA portfel produktów ze stewią wciąż jest rozwijany. Nie znamy jeszcze decyzji dotyczących rozszerzenia portfolio PepsiCo w Polsce, ale liczymy, że w najbliższym czasie dostaniemy odpowiednie wytyczne - wyjaśnia Anna Tutak-Kordyl, dyrektor generalna kategorii napojów PepsiCo General Bottlers Poland.

Informowanie na bieżąco planach w zakresie wprowadzania produktów ze stewią zapowiada też polski oddział Coca-Cola. - Jako lider na rynku napojów bezalkoholowych w Europie i w Polsce przyglądamy się wszystkim możliwościom, dzięki którym możemy spełniać oczekiwania i potrzeby napojowe konsumentów, ale jest zbyt wcześnie, aby informować o naszych planach w tym zakresie. Obecnie The Coca-Cola Company oferuje na świecie ponad 30 napojów gazowanych i niegazowanych słodzonych stewią w połączeniu z innymi naturalnymi substancjami słodzącymi - tłumaczy Katarzyna Borucka, dyrektor ds. wizerunku firmy, kontaktów zewnętrznych i komunikacji, Coca-Cola Poland Services.

Ale nie tylko dwóch gigantów rysuje plany związane ze stewią. Poza tym to rozwiązanie testują już nie tylko producenci napojów gazowanych.

- W Meksyku Danone produkuje napoje marki Bonafont na bazie stewii od około dwóch lat. Jednak w żadnym europejskim kraju Danone Waters na ten moment nie ma produktów ze stewią, aczkolwiek, co zupełnie naturalne, wszyscy liczący się producenci (także Danone Waters) prowadzą prace nad jej wykorzystaniem. Jeśli chodzi o rozwój portfolio Żywiec Zdrój, to wykorzystanie potencjału, jakie daje zatwierdzenie tego słodzika, jest jednym z wielu możliwych kierunków dalszego rozwoju. Nie wykluczamy żadnego - wszystko będzie zależało od sytuacji w branży - komentuje Ilona Woźniak, kierownik ds. relacji zewnętrznych, Żywiec Zdrój SA.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH