Branża piwowarska UE wydaje 1 mld euro na wsparcie ponad 8 tysięcy wydarzeń społecznych
Miliard euro rocznie wydają europejskie browary na sponsoring i wsparcie przedsięwzięć społecznych - wynika z opublikowanego właśnie raportu Brewers of Europe oraz The European Sponsorship Assotiation.
Raport, przedstawiony na forum Parlamentu Europejskiego, wskazuje iż tysiące wydarzeń i projektów społecznych, artystycznych, z dziedziny sztuki, nauki i innowacji zależy od wsparcia ze strony branży piwowarskiej. Są to szczególnie wydarzenia o skali regionalnej i lokalnej, dla których trudno byłoby znaleźć alternatywne finansowanie - wynika z raportu.
Branża piwowarska w Unii Europejskiej wydaje ok 1 miliarda euro na wsparcie ponad 8 tysięcy wydarzeń społecznych. W większości są to wydarzenia o charakterze lokalnym (36 proc.) czy regionalnym (48 proc.), zaś wydarzenia sportowe o dużej skali to jedynie 12 proc. wspieranych projektów.
Stosunkowo najwięcej bo ponad 5 000 wspartych projektów były to wydarzenia organizowane przez gminy, 800 dotyczyło kultury i sztuki, 781 były to działania charytatywne zaś 166 dotyczyło ekologii i ochrony środowiska.
Średnia wielkość dofinasowania tego typu projektu to 8544 euro.

KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)