Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Browar Amber rozwija sprzedaż piw z segmentu premium

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-04-2012, 08:34
Browar Amber rozwija sprzedaż piw z segmentu premium

Browar Amber z pomorskiego Bielkówka, największy z regionalnych w Polsce rozwija dotychczasową strategię. Będzie stawiał na sprzedaż piw z segmentu premium.

Marek Skrętny, dyrektor marketingu Browaru Amber mówi, że jego firma stawia na piwa wysokiej jakości, jednocześnie podkreślając ich regionalny charakter. - Chcemy przekonywać konsumentów dobrymi ciekawymi smakami i oryginalną szatą wizualną butelek. Tym wyróżniamy się od lat na rynku. Obecnie rośnie w siłę konkurencja ze strony dużych koncernów, które coraz zacieklej walczą o udział w rynku piw regionalnych. Myślę, że mniejsze browary będą iść w coraz większe nisze, niestandardowe smaki i opakowania. Wypuszczać na rynek piwa trudne do uwarzenia przemysłowo. Nasze nowe piwo Pszeniczniak jest właśnie takim produktem - wskazuje.

Pszeniczniak, jak sama nazwa wskazuje, to piwo pszeniczne wytwarzane metodą górnej fermentacji przy użyciu żywych drożdży. Większość producentów piw pszenicznych stosuje droższe sproszkowane, co ma niezbyt dobry wpływ na ostateczny smak piwa. Do wytworzenia Pszeniczniaka używane są żywe drożdże z własnej stacji propagacji, słody jęczmienne i pszeniczne najwyższej jakości oraz woda z własnego ujęcia i wyselekcjonowane odmiany chmielu.

Metoda górnej fermentacji jest stosowana głównie w Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii. W Polsce nadal pozostaje domeną małych producentów, często stosowana jest przez browary restauracyjne do tworzenia gatunków bardziej niszowych. Do piw górnej fermentacji należą między innymi piwa typu: stout, ale, pszeniczne. - Zdecydowaliśmy się nazwać piwo „ Pszeniczniak", aby nadać mu polski, swojski charakter. Oryginalna jest również strona wizualna butelki. Tradycyjną papierową etykietę zastąpiła grafika malowana bezpośrednio na szkle. Całość ma charakter folklorystyczny, co nawiązuje do naturalności naszego piwa i polskich tradycji browarniczych - podkreśla Marek Skrętny.

Pszeniczniak będzie dostępny w sklepach w całej Polsce m. in. w hipermarketach, w sklepach specjalistycznych oraz delikatesach. W drugiej połowie kwietnia będzie można się go napić w pubach i restauracjach. Browar Amber planuje eksport Pszeniczniaka do Stanów Zjednoczonych, Australii i Wielkiej Brytanii. - Konsumenci na całym świecie poszukują ciekawych smaków i nowości. Są zmęczeni typowymi, nie odróżniającymi się za bardzo w smaku produktami, dynamicznie rozwija się rynek produktów regionalnych - ocenia Skrętny.

Z danych Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich browary regionalne mają już 6 - 7 proc. udział w rynku piwa. W 2011 roku odnotowały w segmencie piw premium 10 proc. wzrost sprzedaży, większy niż dynamika sprzedaży całego rynku, która w tym czasie wyniosła 2 proc. Z ostatnich badań firmy ARC Rynek i Opinia dotyczących rynku piw regionalnych wynika, że ponad połowa (52 proc.) osób pijących przynajmniej raz w miesiącu piwa regionalne przyznaje, że rzadziej lub w ogóle nie sięga po napoje z dużych koncernów. Konsumentami piw regionalnych najczęściej są osoby młode (18-34 lat), bezdzietne i pozostające w stałych związkach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mag 16-04-2012, 11:23:
Żywe to jest piwko !
  • regionalnesmaki 11-04-2012, 15:32:
Popieram Pana kormoranika. Jeśli portal spożywczy pisze o piwach to niech pisze o piwach pochodzących od różnych producentów. Fakt jest jednak taki, że browar Amber podobnie jak równie popularny tutaj Sulimar to browary małe, ale idące tą samą drogą co koncerny czyli producencką, a nie produktową. Nie ważna tradycja, nie ważny związek z regionem, nie ważne dziedzictwo kulturowo-kulinarne danego obszaru, liczy się wyłącznie biznes, cash, manipulacja klientem, wciskanie pospolitego towaru jako produktu "regionalnego", itd.
Browar Kormoran, mimo, że nie produkuje piw regionalnych, tak jak zresztą żaden z obecnych w Polsce ma dobre podejście do tematu, bo używa chociażby regionalnego surowca, chociaż nie zidentyfikowanego i nie zarejestrowanego w postaci Chmielu Lubelskiego. Każdy browar który stawia na regionalność w postaci związku z obszarem wytwarzania lub pochodzeniem surowca/ców, zasługuje na szacunek. Amber podobnie jak 95 czy nawet 99 proc. browarów w Polsce na ten szacunek nie zasługuje. Między Amberem, Sulimarem, a koncernami nie ma większej różnicy, poza efektem skali, czyli gdyby byli wielcy tak jak koncerny robili by taki sam chłam.
  • rt 11-04-2012, 14:07:
Tylko czy rozróżni buraki od cebuli?

Zobacz wszystkie komentarze (9)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH