Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Browar Gontyniec idzie na giełdę. Chce funduszy na rozwój produkcji i sieci sprzedaży

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-03-2012, 10:39
Browar Gontyniec idzie na giełdę. Chce funduszy na rozwój produkcji i sieci sprzedaży
Piwa Gniewosz i Noteckie to flagowe produkty Browaru Gontyniec, fot. colnect

Browar Gontyniec planuje zadebiutować na rynku NewConnect w II kwartale 2012 roku. Spółka zamierza podwoić swoje moce produkcyjne do 65 tys. hl piwa rocznie poprzez uruchomienie własnego zakładu produkcyjnego. Cel ten zamierza osiągnąć również dzięki środkom pozyskanym w drodze niepublicznej emisji akcji, którą zamierza przeprowadzić jeszcze w pierwszym kwartale 2012 roku. Browar Gontyniec planuje w ten sposób pozyskać ok. 5 mln zł, które umożliwią sfinansowanie nowatorskiej linii technologicznej w nowym zakładzie oraz pozwolą na rozbudowanie sieci sprzedaży.

Browar Gontyniec powstał w 2010 r. jako start up. Spółka na podstawie autorskiej koncepcji rozpoczęła produkcję piwa marki Gniewosz w zakładach produkcyjnych podwykonawców. Jednocześnie rozpoczęła budowę własnego zakładu. Na początku ubiegłego roku Browar Gontyniec nabył zakład produkcyjny Browaru Czarnków wraz z marką piw Noteckie. Obecnie Spółka dostarcza na rynek ponad 30 tys. hl piwa rocznie, w tym pięć gatunków marki Gniewosz oraz sześć marki Noteckie.

- Dostrzegając rosnące zainteresowanie piwami produkowanymi w browarach regionalnych stale pracujemy nad nowymi rodzajami piw. W grudniu ub. r. wprowadziliśmy na rynek trzy nowe smaki marki Noteckie oraz dwa marki Gniewosz - mówi Zbigniew Cholewicki, prezes zarządu Browaru Gontyniec SA.

Oferta handlowa spółki dostępna jest w 764 punktach sprzedaży w sieciach handlowych na terenie całego kraju. Obecna strategia rozwoju sieci zakłada uruchomienie 14 własnych stanowisk gold w centrach handlowych w największych miastach w Polsce oraz 16 sklepów lokalnych w miejscowościach ościennych o liczbie mieszkańców powyżej 10 tys.

- W II połowie grudnia 2011 roku uruchomiliśmy pierwsze stoisko patronackie w M1 w Poznaniu, a osiągnięta sprzedaż w tym punkcie w ciągu pierwszych dwóch miesięcy działalności przekroczyła nasze bardzo ambitne prognozy. To napawa nas optymizmem co do kierunku obranej strategii rozwoju sieci sprzedaży, w której dość odważnie otworzyliśmy się na sprzedaż ostatecznemu nabywcy. Zakładamy, że docelowo to finalny konsument kupi u nas 30 proc. całej naszej produkcji. - mówi Zbigniew Cholewicki.

- Jednocześnie stale pracujemy nad zwiększaniem dostępności naszych produktów w sieciach handlowych. Do końca 2012 r. planujemy podpisanie umów o oferowanie naszych produktów w kolejnych 46 sklepach - dodaje.

Celem strategiczny spółki jest ekspansja rynkowa umożliwiająca maksymalizację sprzedaży. Browar Gontyniec cel ten zamierza osiągnąć poprzez zwiększenie mocy produkcyjnych w budowanym zakładzie Browaru Gontyniec w Kamionce, który pozwoli podwoić wielkość produkcji do 65 tys. hl piwa rocznie. Z kolei wdrażana linia technologiczna, unikalna na skalę krajową, zapewni optymalizację procesu produkcji.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH