Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Browar Gontyniec prognozuje ponad 23 mln zł przychodów ze sprzedaży za 2012 r.

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-12-2012, 11:37
Browar Gontyniec prognozuje ponad 23 mln zł przychodów ze sprzedaży za 2012 r.
W III kw. spółka rozpoczęła prace nad recepturą nowych piw oraz napojów na bazie brzeczki piwnej

- W trzecim kwartale 2012 r. spółka Browar Gontyniec uzyskała przychody ze sprzedaży w kwocie 7,34 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie ub.r. przychody te wyniosły 7,12 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 3 proc. Narastająco za trzy kwartały wzrost przychodów ze sprzedaży wyniósł 11 proc. (16,5 mln zł w 2012r. w stosunku do 14,88 mln złotych w 2011 r.) - podała spółka w raporcie kwartalnym.

Wzrost sprzedaży w trzecim kwartale 2012 r. w porównaniu do trzeciego kwartału 2011 r. jest stosunkowo płaski jeśli za punkt odniesienia weźmiemy wzrost za trzy kwartały narastająco lub wzrost planowany w okresie całego roku. Jak tłumaczy spółka, powód tego jest taki, że zarówno w roku 2011 jak i 2012 spółka wykorzystywała całkowite moce produkcyjne i dodatkowy przyrost sprzedaży w okresie lipiec - wrzesień nie jest możliwy bez zwiększenia mocy produkcyjnych. Jednocześnie, możliwości zakontraktowania produkcji w innych małych browarach w szczycie sezonu są również bardzo ograniczone. W związku z tym, planowany wzrost sprzedaży w roku 2012 w porównaniu do roku 2011 osiągnięty zostanie w okresie poza głównym sezonem piwnym.

Coraz większe znaczenie dla przychodów ze sprzedaży ogółem posiada sprzedaż poprzez powstającą własną sieć detaliczną. W trzecim kwartale sprzedaż detaliczna własnych sklepów wyniosła 1,2 mln zł, co stanowi 16 proc. przychodów ze sprzedaży ogółem. Na koniec września br. ilość punktów własnej sprzedaży detalicznej wyniosła 27, w tym pięć sezonowych punktów w pasie nadmorskim.

- Mając powyższy komentarz na uwadze, zarząd informuje, że spółka podtrzymuje prognozy wyników finansowych zamieszczone w Dokumencie Informacyjnym. Spółka publikowała prognozy finansowe na rok 2012 w zakresie przychodów ze sprzedaży w kwocie 23,06 mln zł oraz zysku netto 2,44 mln zł. Na dzień dzisiejszy zarząd nie widzi zagrożenia w zakresie realizacji poziomu sprzedaży - czytamy w raporcie.

Jak uzasadniono, Browar Gontyniec konsekwentne realizuje wcześniej wytyczone cele dotyczące rozwoju i umacniania pozycji rynkowej spółki. W kolejnych miesiącach będą podejmowane dalsze działania rozwojowe w zakresie: rozwoju sieci sprzedaży w ramach kanału nowoczesnego, rozwoju własnej sieci sprzedaży detalicznej, w tym z uwzględnieniem franczyzy oraz rozszerzenia portfolio o nowe produkty.

- Wprowadzone przez spółkę nowe piwa (owocowe Gniewosz: grejpfrut, limonka, wiśnia oraz piwa Premium: Gniewosz Bursztynowy i Gniewosz Złoty) spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem przez rynek. Zainteresowanie nowo uwarzonymi piwami wykazały zarówno sieci handlowe (kanał nowoczesny), jak również odbiorcy detaliczni (kanał tradycyjny). Sukcesywnie zdobywane uznanie klientów spowodowało, że spółka zwiększyła zaangażowanie produkcyjne dotyczące w/w nowych piw. Jednocześnie w trzecim kwartale 2012 r. spółka rozpoczęła prace nad recepturą nowych piw oraz napojów na bazie brzeczki piwnej. Spółka szacuje, że zakończy prace i zaproponuje klientom nowy asortyment w czwartym kwartale 2012 r. - podano w raporcie.

Spółka kontynuuje przyjętą strategię rozwoju własnej sieci sprzedaży detalicznej poprzez spółkę zależną Browar Czarnków SA, skutkującą otwarciem w trzecim kwartale 2012 r. sklepów detalicznych w dwóch kategoriach: stoiska handlowe zlokalizowane w centrach / galeriach handlowych miast powyżej 50 tys. mieszkańców (dwie nowe lokalizacje: C.H Borek Wrocław, C.H Bemowo Warszawa); sklepy lokalne w miejscowościach w promieniu ok. 100 km od siedziby spółki.

- Ponadto spółka rozpoczęła poszukiwanie nowych lokalizacji, które planuje otworzyć w czwartym kwartale 2012 r. W zależności od pozyskanych lokalizacji i możliwości prowadzenia działalności spółka planuje otworzyć detaliczne punkty handlowe w paśmie górskim o charakterze sezonowym (analogicznie do punktów w pasie nadmorskim) lub funkcjonujących całorocznie -czytamy w raporcie.

W zakresie rozwoju kanału nowoczesnego spółka w III kwartale 2012 r. podjęła współpracę z nowymi partnerami handlowymi w Polsce - z sieciami Żabka, Netto oraz Lidl.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH