REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Browar Jagiełło zwiększa moce produkcyjne

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-04-2013, 15:51
Browar Jagiełło zwiększa moce produkcyjne
Większe możliwości i wzbogacenie portfolio zaowocują szerszą współpracą z sieciami handlowymi

Browar Jagiełło z Chełma kończy inwestycję w nową linię rozlewniczą. Dzięki niej zwiększy możliwości produkcyjne z 50 tys. hl rocznie do 70 tys. hl rocznie i wprowadzi na rynek nowe piwa w butelkach o pojemności 0,5 l - dowiedział się portalspozywczy.pl.

REKLAMA
Browar Jagiełło zakupił szereg nowych niemieckich maszyn, które sprawią, że nowa linia będzie miała wydajność 12 tys. butelek na godzinę. - W tej chwili kończymy montaż nowego sprzętu i przeprowadzamy remont pomieszczeń. Dodatkowo zainwestowaliśmy w cztery tankofermatory i w nową halę magazynową. Wszystkie te inwestycje zbiegają się z 20-leciem naszego browaru, które będziemy świętować latem br. - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl, Lucjan Jagiełło, właściciel browaru.

Efektem inwestycji będą m.in. nowe produkty, które zadebiutują na rynku w czerwcu br. Firma wprowadzi nową pojemność butelki - 0,5 l (dotychczas flagowe piwo browaru - Magnus - było rozlewane do butelek 0,33 l). Browar Jagiełło poszerzy ofertę także nowe smaki i rodzaje piw. Będą to m.in. popularny radler, nowy Magnus w typie portera oraz lekkie jasne piwo.

Większe możliwości i wzbogacenie portfolio zaowocują szerszą współpracą z sieciami handlowymi. - Obecnie nasze piwa dostępne są w wielu regionach Polski. Współpracujemy z takimi sieciami, jak E.Leclerc, Tesco, Kaufland czy Makro. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z dwiema nowymi sieciami, którym zaoferowaliśmy planowane nowości - potwierdza Lucjan Jagiełło.

Zdaniem właściciela Browaru Jagiełło, mimo spowolnienia na rynku piw regionalnych, Polacy chcą pić trunki ciekawe, o innowacyjnych smakach i produkowane tradycyjnymi metodami. - Jeszcze 3-4 lata temu browary regionalne przeżywały szczyt swojej popularności. Potem koncerny piwowarskie poszły ich śladem i zaczęły wprowadzać na rynek szereg nowości stylizowanych na produkty regionalne. "Nasz" segment rynku zaczął się stabilizować, ale moim zdaniem dobry i jakościowy produkt obroni się sam - podsumował Lucjan Jagiełło.

Czytaj także: Browar Fortuna inwestuje w Grodzisku i Miłosławiu

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jakub 21-04-2013, 10:54:
Chodzi o to, że skończył się "hurra-optymizm". Wiem to po sobie, bo sam, kilka lat temu, próbowałem w ciemno piw, z małych browarów. Potem przyszedł kryzys, bo zauważyłem, że sporo browarów oszukuje, ze względu na rosnącą popularność. Obecnie faktycznie widać wyhamowanie w tym względzie, ludzie po prostu, zapoznali się z tymi produktami i kupują je, jeśli mają pod ręką. Ja przestałem pić wyroby niektórych browarów, bo wiem, że są kiepskie, staram się jednak nie przywiązywać do nich. Jagiełło to świetny przykład sinusoidy w tej dziedzinie. Najpierw szok, doskonałe produkty w dobrej cenie, potem lawinowy wzrost popularności, potem spadek jakości, potem lekkie polepszenie, teraz stabilizacja.
Nie uważam, żeby było sensowne, ciągłe picie takich piw, z tego prostego powodu - popularności i spadku jakości. Trzeba mieć się na baczności, gdyż takie browary jak Amber czy Kormoran mają strasznie nierówne piwa, raz smaczne, raz beznadziejne. Kormoran ponadto trochę za bardzo się ceni, ponad 5 złotych za Jabłko w Piwie, smakujące gorzej od Perły Summer, w dodatku, słodzonej stevią, zamiast cukrem (jak piwa z Kormorana)to lekka przesada. Jagiełło powinien trochę zbastować z tymi nowymi smakami, bo te owocówki są robione na jedno kopyto, różni się tylko aromat. Piłem wszystkie smaki i to wiele razy, więc wiem co mówię. Ale pomysł większych butelek popieram. Półlitrowe Lipcowe na pewno bedzie stałym elementem wakacyjnym.
  • Starej ochmelka 21-04-2013, 01:05:
Jakie spowolnienie na rynku piw regionalnych, czy z browarów rzemieślniczych lub kontraktowych? Ani ja ani nikt z mojego otoczenia nie kupuje piwo-podobnych napojów z koncernów choćby nie wiem, co robili i jak czarowali. Szkoda że nie widzieli, co się dzisiaj działo na targach turystycznych w Warszawie, gdzie ludzie oblegali stoiska browarów Edi ze Wschowej, Kormorana z Olsztyna, Koreba, czy Ambera z Bielkówka. Do tego ludzie szukali dobrego, zdrowego jedzenia. Serów, wędlin i miodów, a także ciekawych kierunków na wakacje i długie weekendy. Często jest tak, że ludzie w mniejszych miejscowościach są skazani na ten koncernowy syf chociaż chcieliby popróbować dobrego piwka.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH