Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Browary staną się firmami napojowymi?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-03-2013, 15:37
Browary staną się firmami napojowymi?
Piotr Jurjewicz, wiceprezes KP SA; fot. P.Pawłowski / ŻelaznaStudio

- Na świecie są produkty, które są wytwarzane w oparciu o technologie browarnicze, a nie są piwem (np. smakowe piwa bezalkoholowe). To jest możliwe także w naszym kraju, ale nie sądzę, aby tymi napojami były np. napoje gazowane lub soki - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Piotr Jurjewicz, wiceprezes Kompanii Piwowarskiej SA.

Jak tłumaczy wiceprezes KP SA, w branży piwowarskiej koszty wejścia na rynek są dość wysokie, ponieważ trzeba zainwestować w zakład. - Jeżeli wykorzystanie mocy produkcyjnych browaru jest wysokie to inwestycja jest rentowna, natomiast jeżeli nie - to koszty utrzymania są wysokie. Myślę, że jest mało prawdopodobne, aby rynkowi gracze podjęli ryzyko uruchomiania nowych mocy produkcyjnych potrzebnych do wytwarzania zupełnie innych produktów. Moim zdaniem bardziej prawdopodobne jest, że browary będą szukały pomysłów na to, jak produkować zupełnie inne produkty na bazie istniejących mocy produkcyjnych - tłumaczy Piotr Jurjewicz.

Jego zdaniem, istnieją jeszcze inne bariery wejścia browarów na rynek napojowych. - Działamy na rynku napojów alkoholowych, czyli branży, która musi działać w sposób niezwykle odpowiedzialny. Pewnych rzeczy nie powinniśmy robić, ponieważ może to być poczytane jako próby dotarcia do takich grup konsumentów, do których nie powinniśmy kierować naszej komunikacji, czyli np. do małoletnich. Jeżeli browar zacząłby produkować napoje gazowane, to do kogo miałby je kierować? Do dzieci?! Wtedy w tym samych rękach skupiałyby się np. badania konsumentów napojów alkoholowych oraz dzieci, a to jest ryzykowne. Mamy wewnętrzną politykę badań, która pozwala nam badać tylko osoby pełnoletnie, które są już konsumentami alkoholu - mówi wiceprezes Kompanii Piwowarskiej.

- Prowadzenie takiego biznesu, który by był zarówno w segmencie alkoholi, jak i napojów bezalkoholowych, stwarza wiele wyzwań w zakresie odpowiedzialności społecznej. Nie jest to niemożliwe, jednak trzeba byłoby wyraźnie oddzielić oba segmenty działalności firmy - podsumowuje Piotr Jurjewicz.

Czytaj także: Wiceprezes KP: Cydr może być szansą dla rozwoju branży piwowarskiej

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 306) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH