Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Browary walczą o klientów. W tym roku ceny piwa spadną

Analitycy szacują, że w tym roku można się spodziewać obniżek cen piwa o minimum 5 proc. Jednak ostra konkurencja między producentami i sprzedawcami piwa może spowodować, że spadki cen będą większe - mimo, że niektóre surowce do produkcji piwa podrożały o 30 proc. - informuje Dziennik Gazeta Prawna.

Browary walczą o klientów. W tym roku ceny piwa spadną
W tym roku piwo ma być tańsze niż w 2010 r.

Niemal połowa całej sprzedaży piwa odbywa się poprzez dyskonty i hipermarkety. W ubiegłym roku konsumenci kupili w dyskontach o 25 proc. piwa więcej niż rok wcześniej. Z kolei małe sklepy odnotowały spadek w sprzedaży na poziomie 4 proc.

Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna browary coraz chętniej nawiązują współpracę z dyskontami, w których kilka lat temu nie było znanych marek piwa.

Dla przykładu Grupa Żywiec jest obecna ze swoimi markami browarów w dyskontach, np. Leżajsk pojawia się tylko w Biedronce. Firmarozważa wprowadzenie do dyskontów kolejnych marek na zasadzie wyłączności, bo dzięki temu piwa regionalne stają się ogólnopolskimi. Wpływ na spadek cen piwa ma także wojna cenowa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    dyskont RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Konsument 2011-01-28 20:30:14
    GŻ i KP narzekają na spadek konsumpcji piwa w lokalach i małych sklepach a sami pchają po kosztach piwa do supermarketów, więc albo zaprzestaniecie takiej działalności a jak nie to nie lamentujcie więcej bo to jest śmieszne.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.45.27
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.