Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Cały wywiad z Tomaszem Witomskim, prezesem Gourmet Foods, dystrybutora herbaty Dilmah

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-05-2011, 11:22
Cały wywiad z Tomaszem Witomskim, prezesem Gourmet Foods, dystrybutora herbaty Dilmah
Tomasz Witomski, prezes Gourmet Foods

Niektórzy przedsiębiorcy wierzą, że uda im się powtórzyć sukces marki Dilmah, gdy będą używali (bez żadnej podstawy) treści komunikacji tej marki do konsumentów, a w sprzedaży pojawia się mieszanka tanich herbat. Sprzedaż takich herbat kuleje i marki te wycofują się z rynku po wydaniu na marketing więcej niż udało im się zarobić na sprzedaży - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tomasz Witomski, prezes Gourmet Foods.

Czy Polacy piją więcej kawy czy herbaty?
- Tonaż importowanej kawy jest większy od tonażu importowanej herbaty. Mierząc jednak ilością spożywanych filiżanek tych napojów, to właśnie herbaty wypijamy dwukrotnie więcej. Dzieje się tak, ponieważ na filiżankę herbaty zużywamy przeciętnie 2 g herbaty, a kawy - 8 g. Przeciętnie Polak wypija ok. 900 g herbaty rocznie (450 porcji), czyli więcej niż jedną filiżankę herbaty dziennie.

Kim jest Polak, który regularnie pije herbatę?
Ponad 80 proc. dorosłych Polaków deklaruje codzienne picie co najmniej jednej filiżanki herbaty, więc w każdym środowisku czy grupie wiekowej mamy bardzo duże spożycie. Herbata jest drugim po wodzie powszechnie pitym napojem i - moim zdaniem - jest od wody zdrowsza, bowiem dodaje do wody m.in. bardzo aktywne przeciwutleniacze, nieco kofeiny czy L-teaninę.

Jak Pan ocenia rynek herbat funkcjonalnych? Czy Polacy ufają takim produktom?
Niektórzy niestety ufają "herbatom" funkcjonalnym, nie poświęcając czasu na dokładne przeczytanie treści na opakowaniach. Producenci funkcjonalnych napojów deklarują na nich różne funkcje dodane, podczas gdy opakowania prawdziwej herbaty, tej z liści "Camelia Sinensis", takich deklaracji nie zawierają. Jej producenci uważają bowiem, że cechy zdrowotne prawdziwej herbaty są powszechnie znane. Jest to błąd, który powinien być szybko naprawiony. Co prawda nasze badania wykazują, że tylko nieliczni konsumenci czytają napisy na opakowaniach, ale każda, nawet najmniejsza szansa poszerzania wiedzy Polaków o cechach zdrowotnych prawdziwej herbaty, ich ulubionego napoju, winna być wykorzystywana.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • krzystzof 26-05-2011, 00:02:
Co za bzdury o bialej herbacie...............
  • Mariusz 15-05-2011, 16:26:
Uwielbiam Dilmah za to że jest tak blisko konsumenta :) Poza tym teraz dalej ogólnie konkurs w którym można wygrać wycieczkę na Cejlon co moim zdaniem jest naprawdę fajną opcją bo kraj jest pieny. Poza tym bardzo ciekawie się pozycjonują jako marka dla wszystkich ;0

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH