REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Carlsberg Polska sprzedał 4,36 mln hl piwa w 2008 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-02-2009, 14:59
Carlsberg Polska sprzedał 4,36 mln hl piwa w 2008 r.

Carlsberg Polska 2008 rok zamknął sprzedażą na poziomie 4,363 mln hl. - Ubiegły rok nie był rokiem łatwym dla polskiej branży piwnej - przyznaje Piotr Majchrzak, wiceprezes ds. Finansów w Carlsberg Polska.

REKLAMA

- W 2008 r. musieliśmy się zmierzyć z rosnącymi cenami surowców do produkcji piwa i jego opakowań. Nieuniknione okazały się podwyżki cen produktów, co w połączeniu z pogarszającą się sytuacją ekonomiczną miało negatywny wpływ na konsumpcję piwa w Polsce - całoroczna dynamika sprzedaż piwa w naszym kraju wyniosła zaledwie 1,8 proc. Tym bardziej cieszą nas dobre wyniki sprzedaży, które udało nam się uzyskać dzięki systematycznemu budowaniu wartości naszych marek i zwiększaniu efektywności działania - powiedział Piotr Majchrzak.

Marka Carlsberg, flagowy produkt Carlsberg Polska, w 2008 roku ugruntowała swoją pozycję lidera w segmencie piw międzynarodowych. Udziały rynkowe tej marki w 2008 r. wynosiły 1,7 proc. w ujęciu ilościowym oraz 1,9 proc. w ujęciu wartościowym (wg. AC Nielsen).

Rok 2008 był najlepszym rokiem w historii marki Karmi, której sprzedaż przekroczyła 200 tys. hl. Wzrost wolumenu sprzedaży przełożył się na 15-proc. wzrost sprzedaży w ujęciu wartościowym.

Swoją pozycję rynkową znacząco wzmocniła także marka Okocim Mocne - w 2008 roku jej sprzedaż wzrosła aż o 16% w ujęciu ilościowym, co jest dynamiką znacząco wyższą niż dynamika segmentu, która wyniosła w 2008 roku 7 proc.

Swoją silną pozycję w regionach utrzymują marki regionalne z portfela Carlsberg Polska: Kasztelan, Bosman i Piast. Spółka odnotowała wzrost wartości sprzedaży wszystkich tych marek w 2008 roku.

- Rok 2009 również nie zapowiada się na łatwy dla naszej branży - dodał Jacek Pastuszka, prezes zarządu Carlsberg Polska. Jednak liczy, że spółka i tak wzmocni pozycję rynkową jak i utrzyma wysoką rentowność .

Na świecie przychody netto Carlsberga wyniosły 59,94 mld DKK (wobec 44,75 mld DKK w 2007 r.), przy wzroście organicznym na poziomie 8 proc. (5 proc. w DKK). Zysk operacyjny przed przychodami i kosztami nadzwyczajnymi sięgnął 7,98 mld DKK (wobec 5,26 mld DKK w 2007 r.), przy wzroście organicznym na poziomie 9 proc. (6 proc. w DKK).

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH