Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carlsberg Polska sprzedał 4,36 mln hl piwa w 2008 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-02-2009, 14:59
Carlsberg Polska sprzedał 4,36 mln hl piwa w 2008 r.

Carlsberg Polska 2008 rok zamknął sprzedażą na poziomie 4,363 mln hl. - Ubiegły rok nie był rokiem łatwym dla polskiej branży piwnej - przyznaje Piotr Majchrzak, wiceprezes ds. Finansów w Carlsberg Polska.

- W 2008 r. musieliśmy się zmierzyć z rosnącymi cenami surowców do produkcji piwa i jego opakowań. Nieuniknione okazały się podwyżki cen produktów, co w połączeniu z pogarszającą się sytuacją ekonomiczną miało negatywny wpływ na konsumpcję piwa w Polsce - całoroczna dynamika sprzedaż piwa w naszym kraju wyniosła zaledwie 1,8 proc. Tym bardziej cieszą nas dobre wyniki sprzedaży, które udało nam się uzyskać dzięki systematycznemu budowaniu wartości naszych marek i zwiększaniu efektywności działania - powiedział Piotr Majchrzak.

Marka Carlsberg, flagowy produkt Carlsberg Polska, w 2008 roku ugruntowała swoją pozycję lidera w segmencie piw międzynarodowych. Udziały rynkowe tej marki w 2008 r. wynosiły 1,7 proc. w ujęciu ilościowym oraz 1,9 proc. w ujęciu wartościowym (wg. AC Nielsen).

Rok 2008 był najlepszym rokiem w historii marki Karmi, której sprzedaż przekroczyła 200 tys. hl. Wzrost wolumenu sprzedaży przełożył się na 15-proc. wzrost sprzedaży w ujęciu wartościowym.

Swoją pozycję rynkową znacząco wzmocniła także marka Okocim Mocne - w 2008 roku jej sprzedaż wzrosła aż o 16% w ujęciu ilościowym, co jest dynamiką znacząco wyższą niż dynamika segmentu, która wyniosła w 2008 roku 7 proc.

Swoją silną pozycję w regionach utrzymują marki regionalne z portfela Carlsberg Polska: Kasztelan, Bosman i Piast. Spółka odnotowała wzrost wartości sprzedaży wszystkich tych marek w 2008 roku.

- Rok 2009 również nie zapowiada się na łatwy dla naszej branży - dodał Jacek Pastuszka, prezes zarządu Carlsberg Polska. Jednak liczy, że spółka i tak wzmocni pozycję rynkową jak i utrzyma wysoką rentowność .

Na świecie przychody netto Carlsberga wyniosły 59,94 mld DKK (wobec 44,75 mld DKK w 2007 r.), przy wzroście organicznym na poziomie 8 proc. (5 proc. w DKK). Zysk operacyjny przed przychodami i kosztami nadzwyczajnymi sięgnął 7,98 mld DKK (wobec 5,26 mld DKK w 2007 r.), przy wzroście organicznym na poziomie 9 proc. (6 proc. w DKK).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH