REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Carlsberg uczy Rosjan picia piwa

  • Autor: tvn24.pl
  • Data: 23-02-2010, 22:05
Carlsberg uczy Rosjan picia piwa

Dobre wyniki piwowarów. Duński browar Carlsberg miał w ubiegłym roku 1,72 miliarda dolarów zysku operacyjnego - a to rezultat lepszy od oczekiwań rynku i o 18 procent wyższy niż rok wcześniej. Koncern Heineken zarobił ponad 2 miliardy dolarów - czyli tyle, ile spodziewał się rynek.

REKLAMA

Carlsbergowi udało się poprawić wyniki dzięki zamknięciu kilku zakładów, cięciu kosztów i poprawie sprzedaży w Rosji. Ten ostatni czynnik miał związek z tym, że rosyjscy odbiorcy wykupowali pod koniec roku piwo przed podwyżką akcyzy, wchodzącej w życie 1 stycznia.

Szefowie Carlsberga liczą jednak, że nauczą Rosjan picia piwa zamiast tradycyjnych tam trunków. - Proporcje konsumpcji wysoprocentowych alkoholi wobec piwa są w Europie Wschodniej znacząco wyższe, niż w innych częściach świata. Spodziewamy się, że udział piwa w tej konsumpcji będzie się zwiększał. Oceniamy, że spożycie alkoholu generalnie będzie spadać, ale kategoria piwa będzie zyskiwać na tym trendzie. Dlatego jesteśmy przeświadczeni, że na rynku rosyjskim sprzedaż będzie rosła w tempie 3-5 procent rocznie - powiedział prezes Carlsberga Jorgen Buhl Rasmussen.

W minionym roku sprzedaż Carlsberga na całym świecie w ujęciu ilościowym wzrosła o 6 procent, jednak przychody spadły o 1 procent ze względu na wahania kursowe.

Mniej optymistycznie na najbliższą przyszłość spogląda konkurent z branży: holenderski Heineken spodziewa się wręcz trudnego roku. Browar podał zgodne z oczekiwaniami rynku wyniki za ubiegły rok, ale dodał, że w wielu regionach świata spożycie piwa będzie w tym roku spadać - co oznacza, że Heineken nie liczy na wzrosty cen.

Ten trzeci co do wielkości browar na świecie miał w minionym roku 2,095 miliarda zysku operacyjnego. Sprzedaż jego piwa w ujęciu ilościowym spadła o 1,5 procent, ale przychody - dzięki wzrostom cen - zwiększyły się o 3 procent.

W bieżącym roku producent takich marek jak Heineken i Amstel nie liczy już jednak na dalsze wzrosty cen. Browar zamierza za to kontynuować program cięcia kosztów. Spółka cieszy się ze spadku cen jęczmienia, ale obawia się, że wzrost cen energii oraz kosztów reklamy zniweluje spadki cen zboża.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 522) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH