Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carlsberg zanotował 15 proc. wzrost sprzedaży w 2012

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 07-03-2013, 15:31
Carlsberg zanotował 15 proc. wzrost sprzedaży w 2012
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska

W 2012 roku sprzedaż Carlsberg Polska rosła trzykrotnie szybciej niż rynek, co w efekcie zwiększyło wolumenowe udziały firmy w polskim rynku do 18,5 proc. (17,8 proc. wartościowo), osiągając tym samym najwyższy poziom w historii.

Carlsberg Polska zanotował w 2012 roku 15 proc. wzrost sprzedaży zarówno wolumenowo jak i wartościowo, osiągając najwyższy w historii poziom udziałów w polskim rynku piwa: wolumenowo 18,51 proc., wartościowo 17,8 proc. Jednocześnie cała branża zanotowała dynamikę wzrostu na poziomie 5 proc.

- Jedną z przyczyn tak znacznych wzrostów było wprowadzenie na rynek marki Somersby, aktywacja Euro 2012 jak również konsekwentna strategia komunikacyjna marek Kasztelan oraz Harnaś, która zaowocowała ich wzrostem. Udało nam się również zachować wzrostową dynamikę sprzedaży po Euro, notując 9 proc. wzrost w czwartym kwartale zeszłego roku kiedy to cała kategoria piwa w Polsce już nie rosła. - mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

Wspomniany wzrost miał miejsce głównie w ramach największej kategorii, czyli piw jasnych pełnych, stanowiących 75% całego rynku. Trend ten w najbliższych latach nie odwróci się - dominującą pozycję będą miały nadal piwa Full Light. Jednocześnie udziały tej kategorii będą nieznacznie maleć na korzyść piw smakowych (beer mix-y) i niszowych (tzw. specjalności), które zanotowały w 2012 roku znaczący wzrost w porównaniu do roku 2011. To nowe trendy w preferencjach konsumentów, którzy poszukują piw lżejszych oraz oryginalnych smaków. Odpowiedzią na ten trend jest marka Somersby, która została wprowadzona w marcu w zeszłym roku i podbiła gusta konsumentów, notując sprzedaż zdecydowanie powyżej zakładanych planów. Mówiąc o wzrostach należy wspomnieć również o utrzymującym się trendzie piw niepasteryzowanych, których sprzedaż urosła o ok. 40% w porównaniu do roku 2011. Wzrost tej kategorii zawdzięczany jest głównie marce Kasztelan Niepasteryzowane z portfela Carlsberg Polska. Rok 2012 to również czas spadku sprzedaży piw mocnych. Szacuje się, że w najbliższych latach nastąpi dalsze zmniejszanie się tej kategorii.

W obszarze podziału opakowań do roku 2011 dominowała puszka. Obecnie konsumenci coraz częściej preferują butelki zwrotne. Przyczyną takiego trendu jest, między innymi, cena. Piwo w butelce zwrotnej jest od 20 do 30% tańsze niż w puszce. Nie bez znaczenia jest również fakt, że zwiększyła się świadomość, dotycząca ochrony środowiska. To pozwala dokonać wyboru na korzyść butelki zwrotnej.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • orest 13-03-2013, 15:42:
a ile piw z Carlsberga sie terminuje na sklepach ? Okocim , Carlsberg, Kasztelan, Harnaś... wszystko wyprzedawane za poł ceny z krótkimi datami :P a oni jeszcze sie chwalą...
  • halina 08-03-2013, 19:51:
podrabiając Ciechana niepasteryzowanym i miodowym piwem .
  • Paweł 07-03-2013, 21:32:
A połowa sprzedaży za pól darmo Lidlu he he

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.