Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carlsberg zanotował 15 proc. wzrost sprzedaży w 2012

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 07-03-2013, 15:31
Carlsberg zanotował 15 proc. wzrost sprzedaży w 2012
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska

W 2012 roku sprzedaż Carlsberg Polska rosła trzykrotnie szybciej niż rynek, co w efekcie zwiększyło wolumenowe udziały firmy w polskim rynku do 18,5 proc. (17,8 proc. wartościowo), osiągając tym samym najwyższy poziom w historii.

Carlsberg Polska zanotował w 2012 roku 15 proc. wzrost sprzedaży zarówno wolumenowo jak i wartościowo, osiągając najwyższy w historii poziom udziałów w polskim rynku piwa: wolumenowo 18,51 proc., wartościowo 17,8 proc. Jednocześnie cała branża zanotowała dynamikę wzrostu na poziomie 5 proc.

- Jedną z przyczyn tak znacznych wzrostów było wprowadzenie na rynek marki Somersby, aktywacja Euro 2012 jak również konsekwentna strategia komunikacyjna marek Kasztelan oraz Harnaś, która zaowocowała ich wzrostem. Udało nam się również zachować wzrostową dynamikę sprzedaży po Euro, notując 9 proc. wzrost w czwartym kwartale zeszłego roku kiedy to cała kategoria piwa w Polsce już nie rosła. - mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

Wspomniany wzrost miał miejsce głównie w ramach największej kategorii, czyli piw jasnych pełnych, stanowiących 75% całego rynku. Trend ten w najbliższych latach nie odwróci się - dominującą pozycję będą miały nadal piwa Full Light. Jednocześnie udziały tej kategorii będą nieznacznie maleć na korzyść piw smakowych (beer mix-y) i niszowych (tzw. specjalności), które zanotowały w 2012 roku znaczący wzrost w porównaniu do roku 2011. To nowe trendy w preferencjach konsumentów, którzy poszukują piw lżejszych oraz oryginalnych smaków. Odpowiedzią na ten trend jest marka Somersby, która została wprowadzona w marcu w zeszłym roku i podbiła gusta konsumentów, notując sprzedaż zdecydowanie powyżej zakładanych planów. Mówiąc o wzrostach należy wspomnieć również o utrzymującym się trendzie piw niepasteryzowanych, których sprzedaż urosła o ok. 40% w porównaniu do roku 2011. Wzrost tej kategorii zawdzięczany jest głównie marce Kasztelan Niepasteryzowane z portfela Carlsberg Polska. Rok 2012 to również czas spadku sprzedaży piw mocnych. Szacuje się, że w najbliższych latach nastąpi dalsze zmniejszanie się tej kategorii.

W obszarze podziału opakowań do roku 2011 dominowała puszka. Obecnie konsumenci coraz częściej preferują butelki zwrotne. Przyczyną takiego trendu jest, między innymi, cena. Piwo w butelce zwrotnej jest od 20 do 30% tańsze niż w puszce. Nie bez znaczenia jest również fakt, że zwiększyła się świadomość, dotycząca ochrony środowiska. To pozwala dokonać wyboru na korzyść butelki zwrotnej.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • orest 13-03-2013, 15:42:
a ile piw z Carlsberga sie terminuje na sklepach ? Okocim , Carlsberg, Kasztelan, Harnaś... wszystko wyprzedawane za poł ceny z krótkimi datami :P a oni jeszcze sie chwalą...
  • halina 08-03-2013, 19:51:
podrabiając Ciechana niepasteryzowanym i miodowym piwem .
  • Paweł 07-03-2013, 21:32:
A połowa sprzedaży za pól darmo Lidlu he he

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH