Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carlsberg zwiększył przychody o 25 proc., spółka koncentruje się na redukcji kosztów

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-05-2009, 18:57
Carlsberg zwiększył przychody o 25 proc., spółka koncentruje się na redukcji kosztów
Na fot. Jørgen Buhl Rasmussen, dyrektor generalny grupy Carlsberg

Grupa Carlsberg koncentruje się na redukcji kosztów w celu zniwelowania niekorzystnego wpływu trudnych warunków rynkowych. - Wyniki uzyskane przez Carlsberga w I kw. 2009 r. były zgodne z naszymi oczekiwaniami - deklaruje Jorgen Buhl Rasmussen, dyrektor generalny grupy Carlsberg.

- W pierwszym kwartale roku, który tradycyjnie charakteryzuje się słabszymi wynikami, nadal koncentrowaliśmy się na ograniczaniu kosztów i poprawie efektywności. Działania te miały na celu ochronę zysków i poprawę przepływów pieniężnych. Carlsberg jest na dobrej drodze do osiągnięcia prognozowanych wyników rocznych - komentuje wyniki Rasmussen. - Nadal będziemy monitorować działalność naszego przedsiębiorstwa i zarządzać nim równoważąc potrzebę ograniczania kosztów z koniecznością realizacji długoterminowych planów rozwoju - dodaje.

W pierwszym kwartale, wolumen sprzedaży piwa wzrósł o 34 proc., osiągając poziom 22,6 mln hl (w porównaniu z 16,8 mln hl w pierwszym kwartale 2008 r.). Grupa odnotowała 5-procentowy organiczny spadek wolumenu sprzedaży piwa, podczas gdy akwizycje przyczyniły się do 39-procentowego wzrostu. Spółki Grupy działające na terenie Azji osiągnęły wysoki jednocyfrowy organiczny wzrost wolumenu sprzedaży piwa, natomiast spółki z regionu Europy Wschodniej oraz Europy Północnej i Zachodniej odnotowały spadek wolumenu sprzedaży.

Niekorzystny wpływ na wyniki wygenerowane w pierwszym kwartale przez spółki z Europy Północnej i Zachodniej miał ruchomy charakter Świąt Wielkanocnych, które wypadły w drugim kwartale roku.

Przychody netto za pierwszy kwartał wzrosły o 25 proc., osiągając poziom 11,8 mld DKK (w porównaniu z 9,4 mld DKK w pierwszym kwartale 2008 r.). Organiczny wzrost przychodów wyniósł +1 proc. (-6 proc. w DKK). Wyższe ceny wprowadzone w 2008 r. i na początku 2009 r. oraz szczególny nacisk na zarządzanie wartością firmy przyniosły korzystny efekt cenowy, który przełożył się na 8-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży piwa w pierwszym kwartale 2008 r. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Wpływ zróżnicowania oferty produktowej był taki sam jak w pierwszym kwartale 2008 r.

Carlsberg zwiększył swój udział w poszczególnych rynkach w Europie Wschodniej i Azji oraz utrzymał ogólny udział w rynku Europy Północnej i Zachodniej dzięki precyzyjnie pozycjonowanym markom oraz działaniom marketingowym.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 256) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH