Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

CEDC dokonała potężnego odpisu na utratę wartości firmy i znaków towarowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, GPWInfostrefa
  • Data: 04-11-2011, 14:04
CEDC dokonała potężnego odpisu na utratę wartości firmy i znaków towarowych

CEDC podało wyniki za trzeci kwartał 2011 roku. Bez zdarzeń jednorazowych, porównywalny zysk operacyjny CEDC wyniósł 36,2 mln USD, a zysk netto 4,2 mln USD, czyli 0,06 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję. Spółka dokonała jednak odpisu ponad 670 mln USD na utratę wartości firmy i znaków towarowych, między innymi z powodu utraty wartości marki Bols na rynku polskim.

Natomiast przychody firmy w trzecim kwartale 2011 roku wyniosły 228,9 mln USD w porównaniu z 157,8 mln USD zaraportowanymi w tym samym okresie w roku 2010.

W trzecim kwartale 2010 roku CEDC miał 32,5 mln USD zysku operacyjnego oraz 8,5 mln USD zysku netto (0,12 USD zysku netto na akcję).

Grupa wykazała - zgodnie ze standardami U.S. GAAP - stratę 645,2 mln USD na poziomie operacyjnym oraz niemal 840 mln USD straty na poziomie netto. Straty spowodował jednorazowy odpis, wynikający z trwałej utraty wartości firmy i znaków towarowych.

- Strata operacyjna zgodnie ze standardami U.S. GAAP za trzeci kwartał 2011 r., wniosła 645,2 mln USD, w porównaniu z zyskiem operacyjnym wynoszącym 29,1 mln USD w tym samym okresie w roku 2010. Strata operacyjna za trzeci kwartał 2011 r. była spowodowana przez odpis w wysokości 674,5 mln USD wynikający z trwałej utraty wartości firmy i znaków towarowych - tłumaczy spółka.

Jak informuje CEDC, w dalszym ciągu utrzymywał się powszechny rynkowy trend spadku spożycia wódki i znaczącej wrażliwości na cenę na kluczowych rynkach w Polsce i w Rosji. Ponadto, spółka doświadczyła innych kluczowych zmian rynkowych, włączając w to zmiany struktury sprzedażowej pod względem asortymentu i kanałów sprzedaży oraz zakłócenia wynikające z procesu odnawiania zezwoleń w Rosji.

- W związku z powyższym spółka ustaliła, że zaistniały przesłanki do przeprowadzenia testu na trwałą utratę wartości aktywów. Po przeprowadzeniu kalkulacji, spółka dokonała w III kwartale 2011 r. odpisu w wysokości 547 mln USD wynikającego z trwałej utraty wartości firmy w Polsce i w Rosji. Dodatkowym czynnikiem były niższe niż oczekiwano wyniki sprzedażowe niektórych marek w Polsce, głównie wódki Bols, wynikające, m.in. z kanibalizacji pod względem ilościowym ze strony nowo wprowadzonej marki, Żubrówki Białej. W związku z tym, w III kwartale 2011 r. Spółka dokonała odpisu w wysokości 128 mln USD wynikającego z trwałej utraty wartości niektórych polskich znaków towarowych - czytamy w komunikacie CEDC.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH