Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

CEDC poprawia sprzedaż w Rosji

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-08-2010, 11:06

CEDC poprawia wyniki na swoim największym rynku. W Rosji, która reprezentuje 75 proc. zysku netto CEDC, sprzedaż CEDC w II kwartale 2010 r. wzrosła o 7,5 proc. w segmencie wódek w ujęciu ilościowym, a sprzedaż produktów importowanych Grupy Whitehall wzrosła w ujęciu ilościowym o 14 proc.

- Istotna część wzrostu popytu na nasze wódki nadal jest efektem niższych cen w porównaniu z II kwartałem 2009 r. - mówi William Carey, prezes CEDC. - Obserwujemy jednak proces stabilizacji cen i jednocześnie utrzymania się marż brutto powyżej 50 proc. - dodaje.

W II kwartale 2010 r. zaobserwowano znaczną poprawę dystrybucji wódki Parliament, po integracji z Russian Alcohol Group, oraz wzrost sprzedaży wódki Parliament o 14 proc. w ujęciu ilościowym.

- Nadal utrzymuje się duże zainteresowanie rosyjskich konsumentów naszymi markami z segmentu mainstream/economy, które wprowadziliśmy ostatniej jesieni. Przez ostatnie 9 miesięcy udało się nam znacząco zwiększyć ich dystrybucję - mówi William Carey.

Kluczowa marka ekonomiczna CEDC - Yamskaya - ma pozycję jednej z najszybciej rosnących marek w Rosji. CEDC spodziewa się, że jej sprzedaż sięgnie poziomu 3 mln 9-litrowych skrzynek w 2010 r., co będzie oznaczało wzrost o 25 proc. w porównaniu do 2009 r.

- Zmiana miksu produktowego miała pewien negatywny wpływ na nasze marże brutto, jednakże wpływ ten został z nadwyżką zrekompensowany przez spadek kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu, którego efektem był wzrost udziału głównego zysku operacyjnego CEDC w sprzedaży w Rosji o 400 punktów bazowych w porównaniu z II kwartałem 2009 r. - zauważa prezes CEDC.

Według CEDC pozytywny wpływ na rosyjski rynek wódki miały wzmożone kontrole rządowe, które zostały wprowadzone w celu walki z czarnym rynkiem. Kontrole dotykają producentów surowego spirytusu, producentów wódki, detalistów i hurtowników. Według szacunków CEDC, rynek legalnej wódki w Rosji wzrośnie w tym roku dzięki poprawie popytu oraz zmniejszeniu nielegalnego rynku o ok. 1-3 proc. Według danych Gosstat, legalny rynek wódki wzrósł o 1 proc. w ciągu sześciu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2010 r.

- Spodziewamy się, że wzrost legalnego rynku dotyczyć będzie przede wszystkim segmentu value (najniższego segmentu cenowego), do którego będą przechodzić dotychczasowi konsumenci nielegalnych produktów. Jednak wraz z dalszym wzrostem wynagrodzeń, oczekujemy że również segmenty mainstream i sub-premium skorzystają z tego procesu w średnim okresie - dodał William Carey.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 475) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH