REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

CEDC: Rynek wódek w Polsce spadł w I kw. o 6,5 proc., nasza sprzedaż wzrosła o 8 proc.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2011, 12:49
CEDC: Rynek wódek w Polsce spadł w I kw. o 6,5 proc., nasza sprzedaż wzrosła o 8 proc.
William Carey, prezes CEDC

Grupa CEDC miała w pierwszym kwartale tego roku 17,4 mln USD straty netto w porównaniu z 0,5 mln USD zysku osiągniętego rok wcześniej. Przychody netto ze sprzedaży, po podatku akcyzowym, wzrosły rok do roku do 156,7 mln USD, z 149,8 mln USD.

REKLAMA

- W Polsce, CEDC odnotowała wzrost sprzedaży wódki o 8 proc. w ujęciu ilościowym, co zdecydowanie kontrastuje z całością polskiego rynku wódki, który spadł o 6,5 proc. w pierwszym kwartale 2011 roku - czytamy w komunikacie spółki.

W opinii CEDC, do wzrostu sprzedaży przyczynił się nowy produkt, Żubrówka Biała, który po 5 miesiącach obecności na rynku uzyskał w nim 5-procentowy udział.

CEDC informuje także, że planuje istotne działania w zakresie rozwoju nowych produktów oraz relaunchu istniejących marek, które rozpoczną się już w maju i będą kontynuowane do końca roku.

CEDC ogłosiła również, że zysk netto zgodnie ze standardami U.S. GAAP za pierwszy kwartał 2011 roku wniósł 1,1 mln USD, w porównaniu ze stratą netto wynoszącą 23,4 mln USD w tym samym okresie w roku 2010.

- Wyniki pierwszego kwartału na wszystkich trzech rynkach: w Polsce, Rosji i na Węgrzech były zgodne z naszymi oczekiwaniami, zarówno pod względem przychodów, jak i zysku. Spodziewamy się znaczącej poprawy z kwartału na kwartał w całym 2011 roku - mówi William Carey, prezes CEDC.

- Stawiamy czoło bieżącym wyzwaniom i robimy postępy w rozwiązywaniu najważniejszych kwestii dotyczących rynków, na których działamy oraz wzmacniamy kadrę menedżerską, w celu osiągnięcia zyskownego udziału w rynku w średnim horyzoncie czasowym - dodaje.

Prezes podkreśla, że grupie udało się odnowić wszystkie zezwolenia wymagane do chwili obecnej przy działalności produkcyjnej i dystrybucyjnej w Rosji, w tym zezwolenia dotyczące głównego zakładu produkcyjnego Topaz.

Na czerwiec i lipiec spółka zaplanowała wiele działań związanych z dwoma nowymi produktami, które wprowadzone zostaną w Rosji, jak również z odświeżeniem najważniejszej marki CEDC - Green Mark i wprowadzeniem nowej komunikacji marketingowej dla tej wódki.

Spółka podtrzymała prognozę przychodów ze sprzedaży netto w 2011 roku na poziomie 880 - 1.080 milionów USD oraz roczną prognozę rozwodnionego porównywalnego zysku netto na jedną akcję na poziomie 1,05 USD - 1,25 USD.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 870) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH