Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

CEDC: Rynek wódek w Polsce spadł w I kw. o 6,5 proc., nasza sprzedaż wzrosła o 8 proc.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2011, 12:49
CEDC: Rynek wódek w Polsce spadł w I kw. o 6,5 proc., nasza sprzedaż wzrosła o 8 proc.
William Carey, prezes CEDC

Grupa CEDC miała w pierwszym kwartale tego roku 17,4 mln USD straty netto w porównaniu z 0,5 mln USD zysku osiągniętego rok wcześniej. Przychody netto ze sprzedaży, po podatku akcyzowym, wzrosły rok do roku do 156,7 mln USD, z 149,8 mln USD.

- W Polsce, CEDC odnotowała wzrost sprzedaży wódki o 8 proc. w ujęciu ilościowym, co zdecydowanie kontrastuje z całością polskiego rynku wódki, który spadł o 6,5 proc. w pierwszym kwartale 2011 roku - czytamy w komunikacie spółki.

W opinii CEDC, do wzrostu sprzedaży przyczynił się nowy produkt, Żubrówka Biała, który po 5 miesiącach obecności na rynku uzyskał w nim 5-procentowy udział.

CEDC informuje także, że planuje istotne działania w zakresie rozwoju nowych produktów oraz relaunchu istniejących marek, które rozpoczną się już w maju i będą kontynuowane do końca roku.

CEDC ogłosiła również, że zysk netto zgodnie ze standardami U.S. GAAP za pierwszy kwartał 2011 roku wniósł 1,1 mln USD, w porównaniu ze stratą netto wynoszącą 23,4 mln USD w tym samym okresie w roku 2010.

- Wyniki pierwszego kwartału na wszystkich trzech rynkach: w Polsce, Rosji i na Węgrzech były zgodne z naszymi oczekiwaniami, zarówno pod względem przychodów, jak i zysku. Spodziewamy się znaczącej poprawy z kwartału na kwartał w całym 2011 roku - mówi William Carey, prezes CEDC.

- Stawiamy czoło bieżącym wyzwaniom i robimy postępy w rozwiązywaniu najważniejszych kwestii dotyczących rynków, na których działamy oraz wzmacniamy kadrę menedżerską, w celu osiągnięcia zyskownego udziału w rynku w średnim horyzoncie czasowym - dodaje.

Prezes podkreśla, że grupie udało się odnowić wszystkie zezwolenia wymagane do chwili obecnej przy działalności produkcyjnej i dystrybucyjnej w Rosji, w tym zezwolenia dotyczące głównego zakładu produkcyjnego Topaz.

Na czerwiec i lipiec spółka zaplanowała wiele działań związanych z dwoma nowymi produktami, które wprowadzone zostaną w Rosji, jak również z odświeżeniem najważniejszej marki CEDC - Green Mark i wprowadzeniem nowej komunikacji marketingowej dla tej wódki.

Spółka podtrzymała prognozę przychodów ze sprzedaży netto w 2011 roku na poziomie 880 - 1.080 milionów USD oraz roczną prognozę rozwodnionego porównywalnego zysku netto na jedną akcję na poziomie 1,05 USD - 1,25 USD.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH