CEDC: Sprzedaż wódek w Rosji spadła 1 proc. ilościowo
Central European Distribution Corporation (CEDC) zmniejszyło sprzedaż wódek w Rosji w II kw. br. o 1% r/r w ujęciu ilościowym - do 27,55 mln litrów, ale zwiększyło o 5% r/r w ujęciu wartościowym - do 2.314,56 mln RUR, podała spółka w prezentacji.
"Sprzedaż wódki na rynku krajowym w ujęciu ilościowym na poziomie zbliżonym (-1%), przy jednoczesnym wzroście wartości sprzedaży o prawie 5% w porównaniu do II kwartału 2011, wynikającym przede wszystkim z podwyżek cen oraz lepszej kontroli nad wydatkami trade marketingowymi" - czytamy w prezentacji.
Spółka podkreśla, że na sytuację na rynku duży wpływ wywiera druga podwyżka podatku akcyzowego w wysokości 10% wprowadzona od 1 lipca 2012 (pierwsza podwyżka, w wysokości 10%, wprowadzona od 1 stycznia 2012).
Według CEDC, ceny spirytusu utrzymują się na stabilnym poziomie, ale wyższym o ok. 35% w porównaniu z II kwartałem 2011 r.
Łącznie (uwzględniając eksport, piwo, wino) sprzedaż alkoholi CEDC w Rosji zwiększyła się w II kw. 2012 r. o 1% r/r do 43,73 mln litrów, zaś w ujęciu wartościowym odnotowano wzrost o 5% r/r do 3.899,58 mln RUR.
CEDC jest jednym z największych producentów wódki i największym koncernem przemysłu spirytusowego w Europie Środkowej i Wschodniej. Do CEDC należą, między innymi, marki Green Mark, Absolwent, Żubrowka, Bols Vodka, Parliament, Zhuravli, Royal i Soplica. W 2011 r. grupa odnotowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 877,59 mln USD.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!