Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ceny napojów są na najwyższym możliwym poziomie. Podwyżek nie będzie?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-02-2012, 13:49
Ceny napojów są na najwyższym możliwym poziomie. Podwyżek nie będzie?

Dziś producenci muszą szukać oszczędności we własnych firmach. Trzeba postępować tak, aby utrzymywać i marżę i lojalność konsumentów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Zbigniew Bojanowicz, prezes zarządu spółek Zbyszko Company i Zbyszko Bojanowicz. - Nieodzowne kryteria wyboru konsumentów to obecnie: cena, jakość i wizerunek - dodaje.

Jak komentuje Zbigniew Bojanowicz, firma szuka kosztów już od kilku lat i systematycznie je ogranicza. - To od zawsze było naszym atutem. Nasz rozwój zawsze był ukierunkowany na nowoczesne rozwiązania technologiczne. Jesteśmy jedną z pierwszych firm w Polsce, która zainwestowała w nowatorskie technologie do produkcji napojów gazowanych (np. bez konserwantów) czy w nowoczesny magazyn przyjmujący na godzinę 200 palet i wydający 400 palet - a to zaledwie w 4 osoby - dodaje.

Rozwój parku maszynowego pozwolił firmie Zbyszko ograniczyć liczbę pracowników i podnieść rentowność. Polityka spółki polega na tym, że nie mnoży zbędnych etatów czy oddziałów - ma struktury dostosowane do potrzeb.

- Naszym drugim celem jest silne wspieranie produktów marketingowo na całej linii - od kreacji opakowania, promocyjnych mechanizmów BTL, ekspozycji towarów w miejscu sprzedaży, do właściwych kampanii ATL - tłumaczy Zbigniew Bojanowicz.

Nasz rozmówca zwraca uwagę, że działania te są nieodzowne w dzisiejszej sytuacji na rynku napojów. - Obecnie zmagamy się z drożejącymi surowcami, a prawda jest taka, że surowce zawsze drożeją. Jednak obecnie producentom coraz trudniej jest przeprowadzić korekty cen swoich produktów, ponieważ są one na najwyższym możliwym poziomie. Każda podwyżka może spowodować barierę konsumenta i odejście do innej, tańszej marki i w efekcie częściową utratę rynku - mówi.

Przyznaje, że firmie Zbyszko najtrudniej było znieść wysokie ceny cukru, a najcięższym rokiem pod względem surowcowym był ubiegły - 2011 r. - Tak jak większość producentów, tak i my, byliśmy zmuszeni częściowo przełożyć ceny produktów na konsumentów. Sporym problemem były także ceny preform - surowców do produkcji butelek PET. W tym roku takich podwyżek jak w ubiegłym roku nie powinno już być - podsumowuje Zbigniew Bojanowicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Mastah 28-02-2012, 15:00:
Producenci napojow maja wrecz zlodziejskie ceny. Przykladowo "nowa" butelka Coca-Coli 1,5l (4,75PLN) oraz 2,5l (5,99PLN) to zadna promocja, tylko zakamuflowana podwyzka cen!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.