REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Chief Executive Diageo: Organiczny zysk z naszej działalności operacyjnej wzrósł o 9 proc.

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-02-2012, 10:58
Chief Executive Diageo: Organiczny zysk z naszej działalności operacyjnej wzrósł o 9 proc.
Paul Walsh, Chief Executive Diageo

- W pierwszej połowie roku Diageo odnotowało zrównoważone wyniki, przy 9 proc. wzroście zysku z działalności operacyjnej oraz wzroście marży operacyjnej o 60 punktów bazowych - mówi Paul Walsh, Chief Executive Diageo.

REKLAMA

Wyniki to efekt inwestycji w marki, oraz w pogłębienie kanałów dostępu do rynku na szybciej rozwijających się rynkach świata. - To także wynik zwiększenia wiodącej roli w sektorze produktów spirytusowych w USA oraz stworzenia zintegrowanej organizacji w Europie Zachodniej - tłumaczy Walsh. - W niepewnych warunkach gospodarczych ponownie zademonstrowaliśmy przewagę wynikającą z naszej geograficznej różnorodności oraz zróżnicowanej oferty marek - dodaje.

W działalności na rynkach wschodzących Diageo odnotowało 18 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży oraz 23 proc. wzrost zysku z działalności operacyjnej a także prawie 40 proc. wzrost liczby nowych klientów. - Poprawiły się wyniki naszej działalności na rynkach rozwiniętych. Zanotowaliśmy rónież wzrost przychodów ze sprzedaży i marży operacyjnej przy wzroście kosztów marketingu wyrażonych jako procent przychodów ze sprzedaży netto - mówi Chief Executive Diageo.

- Na całym świecie marka Johnnie Walker odnotowała 15 proc. wzrostu, marka Smirnoff powróciła na ścieżkę wzrostu, marka Guinness odnotowała 5 proc. wzrostu, zaś portfel naszych marek Reserve odnotował 25 proc. wzrostu. Nasze strategiczne marki urosły o 8 proc., a kategorie, które notowały najlepsze wyniki, to szkocka whisky (14 proc. wzrostu) i wódka (13 proc. wzrostu). Z kolei segment piwa przyniósł organiczny, 7 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży netto - wskazuje.

Zwraca uwagę, że w 2012 r. jego spółka patrzy ostrożnie na trendy konsumenckie i gospodarcze, lecz wyniki za pierwszą połowę roku plasują ją na dobrej pozycji i potwierdzają, że Diageo posiada marki, kanały dostępu do rynku oraz ludzi, którzy zapewnią realizację jej wytycznych średnioterminowych. - 7 proc. wzrost zaliczki na poczet dywidendy jest wyrazem naszego przekonania, że umacniamy naszą, i tak już silną, pozycję - podkreśla Paul Walsh.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH