Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Chief Executive Diageo: Organiczny zysk z naszej działalności operacyjnej wzrósł o 9 proc.

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-02-2012, 10:58
Chief Executive Diageo: Organiczny zysk z naszej działalności operacyjnej wzrósł o 9 proc.
Paul Walsh, Chief Executive Diageo

- W pierwszej połowie roku Diageo odnotowało zrównoważone wyniki, przy 9 proc. wzroście zysku z działalności operacyjnej oraz wzroście marży operacyjnej o 60 punktów bazowych - mówi Paul Walsh, Chief Executive Diageo.

Wyniki to efekt inwestycji w marki, oraz w pogłębienie kanałów dostępu do rynku na szybciej rozwijających się rynkach świata. - To także wynik zwiększenia wiodącej roli w sektorze produktów spirytusowych w USA oraz stworzenia zintegrowanej organizacji w Europie Zachodniej - tłumaczy Walsh. - W niepewnych warunkach gospodarczych ponownie zademonstrowaliśmy przewagę wynikającą z naszej geograficznej różnorodności oraz zróżnicowanej oferty marek - dodaje.

W działalności na rynkach wschodzących Diageo odnotowało 18 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży oraz 23 proc. wzrost zysku z działalności operacyjnej a także prawie 40 proc. wzrost liczby nowych klientów. - Poprawiły się wyniki naszej działalności na rynkach rozwiniętych. Zanotowaliśmy rónież wzrost przychodów ze sprzedaży i marży operacyjnej przy wzroście kosztów marketingu wyrażonych jako procent przychodów ze sprzedaży netto - mówi Chief Executive Diageo.

- Na całym świecie marka Johnnie Walker odnotowała 15 proc. wzrostu, marka Smirnoff powróciła na ścieżkę wzrostu, marka Guinness odnotowała 5 proc. wzrostu, zaś portfel naszych marek Reserve odnotował 25 proc. wzrostu. Nasze strategiczne marki urosły o 8 proc., a kategorie, które notowały najlepsze wyniki, to szkocka whisky (14 proc. wzrostu) i wódka (13 proc. wzrostu). Z kolei segment piwa przyniósł organiczny, 7 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży netto - wskazuje.

Zwraca uwagę, że w 2012 r. jego spółka patrzy ostrożnie na trendy konsumenckie i gospodarcze, lecz wyniki za pierwszą połowę roku plasują ją na dobrej pozycji i potwierdzają, że Diageo posiada marki, kanały dostępu do rynku oraz ludzi, którzy zapewnią realizację jej wytycznych średnioterminowych. - 7 proc. wzrost zaliczki na poczet dywidendy jest wyrazem naszego przekonania, że umacniamy naszą, i tak już silną, pozycję - podkreśla Paul Walsh.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH