REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Chiński rynek podbija czekolada i polska wódka

  • Autor: Rynki Zagraniczne
  • Data: 07-10-2008, 07:07
Chiński rynek podbija czekolada i polska wódka
fot. alcoholreviews.com

Rozwój gospodarczy chińskiej gospodarki pociąga za sobą zmiany w sposobie odżywania się i rodzaju pożywienia Chińczyków. Coraz chętniej sięgają do specjałów kuchni z innych krajów. Prawdziwą furorę robi czekolada, chleb i polska wódka. Koniunkturę na chińskim rynku chce wykorzystać warszawska spółka Centrum Informacji Gospodarczej, która w lipcu tego roku ogłosiła otwarcie w Chinach pierwszej hurtowni polskich artykułów spożywczych - podaje serwis gazeta.pl za tygodnikiem Rynki Zagraniczne.

REKLAMA

Co jedzą Chińczycy? Najlepiej charakteryzuje to następujący dowcip. Chińczycy jedzą wszystko, co ma nogi, a nie jest stołem, fruwa, a nie jest samolotem, pływa, a nie jest łodzią podwodną. Jedzenie dla każdego człowieka ma ogromne znaczenie, a dla Chińczyków ma wymiar jedyny w swoim rodzaju. Głód wiele razy dziesiątkował ludność Państwa Środka, z tego to powodu umierało miliony ludzi. Od wieków dla Chińczyków najważniejsze było najeść się do syta i jak najsmaczniej. Do dziś w południowych prowincjach Chin zamiast tradycyjnego "Dzień dobry" usłyszy się jako powitanie "Czy już jadłeś?". Najeść się, a do tego wyśmienicie, to element prestiżu i pozycji w społeczeństwie. W Chinach od zawsze popyt na żywność był na wysokim poziomie, a jej spadek albo jej brak spędzał sen z powiek chińskich władców. Obecnie rozwój gospodarczy Chin powoduje, że Chińczycy jedzą więcej i chętnie poznają nowe produkty żywnościowe. Ich ostatnim odkryciem jest czekolada. Wzrost jej spożycia liczony jest rok do roku w dziesiątkach procent. Tak duże zainteresowanie wywołało ogromne zamieszanie w branży cukierniczej na całym świecie. Bowiem chiński popyt na czekoladę wprowadził w kłopoty plantatorów ziaren kakaowca, którzy dla ustabilizowania rynku podnieśli jego cenę o kilkadziesiąt procent. I wygląda na to, że nawet to nie jest w stanie zrazić Chińczyków do zaspokojenia swoich słodkich zachcianek.

Nie brak również w Polsce firm chętnych, które chciałyby podbić ten rynek. Niektórym już się udało, a kolejne ustawiają się w kolejce. W branży spożywczej najwięcej osiągnęła wódka Wyborowa. Jej sukces przeszedł najśmielsze oczekiwania, a sprzedaż rośnie kilkadziesiąt procent rocznie. Wkrótce na ten rynek trafi wódka Paderewski poznańskiej spółki Paderewski Group. Jak podkreślają eksperci od rynku chińskiego, sukces jednego produktu nie oznacza, że inny z tego samego segmentu osiągnie to samo.

Świadoma jest tego warszawska spółka Centrum Informacji Gospodarczej, która w lipcu tego roku ogłosiła otwarcie w Chinach pierwszej hurtowni polskich artykułów spożywczych. Wybór padł na miasto Shenzhen, które liczy 12 mln mieszkańców i jest jednym z najbogatszych w Chinach. Blisko niego leżą inne metropolie jak Hongkong, Kanton, Makau. Łącznie mają blisko 52 mln mieszkańców. - Po blisko dwóch latach starań udało się nam założyć w Chinach spółkę Europe Source Trade Shenzhe, ze stuprocentowym kapitałem polskim. Będzie to pierwsza w Chinach polska hurtownia artykułów spożywczych. To, że w nazwie nie ma słowa Polska, lecz Europa, jest świadomym wyborem. Po prostu Polska z niczym się tam nie kojarzy. Co innego Europa - mówi Andrzej Nogal, prezes Centrum Informacji Gospodarczej i Europe Source Trade Shenzhen. Pierwsze towary trafią do hurtowni tuż po wrześniowych targach importowych w Kantonie. Będą to na początek produkty firm, które się na tych targach zaprezentują, w tym m.in.: Pamapolu, Kamisu, Mokate, Tago czy Podlaskiej Wytwórni Wódek Polmos. Sprzedaż w Chinach ma wspierać sklep internetowy oraz sieć rezydentów chińskich i polskich. Firma liczy na duży zarobek. Po zawarciu kontraktów będzie pobierać prowizje od sprzedaży.

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • red. 24-11-2008, 09:12:
Z obecności na naszych stronach Pana/Pani anty-red. wnoszę, że znajduje tu na tyle ciekawe i ważne informacje (w tym nasze własne), że poświęca swój cenny czas na przeglądanie wiadomości zamieszczonych na stronie portalu. Pozdrawiamy i życzymy miłej lektury
  • anty-red. 24-11-2008, 08:16:
Niech się szanowna redakcja nie oburza, bo promowanie swoich sponsorów pod pozorem obiektywnej informacji ma we krwi. Kto kazał wam przedrukowywać artykuł? Chyba, że tzw. dziennikarzom RS brakuje polotu na sklecenie kilku własnych zdań. Swoją drogą, żadna reklama nie pomoże, jak towar jest do d.... W tym względzie pełna solidarność z Jasiem
  • Jaś K-ce 23-11-2008, 19:26:
Skuszony reklamą i informacją o wysokiej jakości wódki Paderewski kupiłem parę butelek chcąc jak najlepiej przyjąć gośći. Już pierwszy spełniony kieliszek przyniósł ogromne rozczarowanie, wyjątkowy odór, piekący smak
nie pozwolił na delektowanie się tym niby fantastycznym trunkiem.Do dziś mam wiekie obrzydzenie na myśl, że mógłbym kiedyś jeszcze raz
wypić ten wyjątkowo ohydny napój o zapachu i smaku denaturatu. Smaczku dodaje fakt, że ta "fantastyczna
wódka" jest o wiele droższa od Finlandii czy Absolutu
a które smakują całkiem dobrze.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 880) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH