Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Coca-Cola i Pepsi mają kłopoty w USA

  • Autor: BizTok.pl
  • Data: 27-01-2013, 13:54

Jak informuje "WSJ", w ostatnich ośmiu latach systematycznie spada sprzedaż słodkich napojów gazowanych na największym rynku świata dla tego biznesu: USA. Dotychczas tacy giganci, jak Coca-Cola czy Pepsi rekompensowali sobie to przez podwyższanie cen, które szczególnie dotknęło amerykańskiego konsumenta w 2011 roku - podaje BizTok.

Jednak w 2012 r. taki zabieg niewiele pomógł. Według danych z amerykańskich sklepów monitorowanych przez SymphonyIRI Group, sprzedaż napojów w ubiegłym roku spadła wolumenowo o 1,8 proc., a wartościowo o 0,6 proc. do 28,7 mld dol. Na dodatek spadki przyspieszyły w końcówce roku.

Wszyscy zgodnie agresywnie stawiają na rozwój takich produktów, jak napoje dla sportowców czy soki owocowe. Jednak trzeba pamiętać, że w przypadku Coca-Coli aż 60 procent sprzedaży na rynku amerykańskim wciąż stanowią słodkie napoje gazowane. Trzeci gracz - Dr Pepper jest jeszcze bardziej zależny od tego segmentu: 70 proc przychodów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH