Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Coca-Cola inwestuje w brytyjską markę zdrowych napojów

  • Autor: Dziennik
  • Data: 15-04-2009, 15:36
Coca-Cola inwestuje w brytyjską markę zdrowych napojów

Spółka Coke obejmie mniejszościowe udziały w londyńskiej firmie Innocent, która dzięki marketingowi ukierunkowanemu na zdrowy charakter stosowanych składników i zaangażowanie społeczne w krótkim czasie stała się jedną z najbardziej znanych marek w Wielkiej Brytanii - czytamy w Dzienniku.

Inwestycja rzędu 30 mln funtów, czyli około 44 mln USD może, jak na Coke, nie wydawać się znacząca, ale pokazuje, że koncern wciąż jest zainteresowany rozszerzaniem swojej działalności poza segment napojów gazowanych i dąży do obejmowania choćby niewielkich udziałów w innowacyjnych przedsięwzięciach - zauważa Dziennik. Szczegóły transakcji nie zostały ujawnione, jednak wiadomo, że Coke przejęła pomiędzy 10 a 20 proc. udziałów, co oznacza, że Innocent została wyceniona na 150 - 300 mln funtów - uwaa jeden z dyrektorów zarządzających brytyjskiej spółki Richard Reed. Założona 10 lat temu firma Innocent kontroluje obecnie 82 procent brytyjskiego rynku soków przecierowych, podaje jej rzeczniczka.

Środki pozyskane od Coca-Coli mają zostać przeznaczone na rozwój działalności spółki w Europie kontynentalnej, gdzie jej produkty dostępne są jedynie w nielicznych supermarketach.

Umowa została skonstruowana w taki sposób, aby pozwolić spółce utrzymać jej specyficzny profil i zminimalizować ryzyko, że zostanie ona zdominowana przez kulturę wielkiej korporacji, wciąż koncentrującej się na rynku napojów gazowanych - informuje Dziennik. Coca-Cola nie będzie sprawować kontroli menedżerskiej nad spółką Innocent, jednak Brytyjczycy będą się dzielić z gigantem z Atlanty swoją wiedzą i doświadczeniem - twierdzi Reed.

Pieniądze pozyskane od Coca-Coli zostaną przeznaczone na rozszerzenie działalności w Europie, gdzie jedynie 25 procent supermarketów sprzedaje soki przecierowe, twierdzi Reed. - Mają być one wydane na dystrybucję, opłaty magazynowe, personel sprzedaży oraz reklamę.

Rzecznik Coca-Cola Europe Joel Morris powiedział, że Coke „od dłuższego czasu z podziwem obserwuje" działania związane z marką Innocent, jej produktami i podejściem do prowadzenia biznesu. Chociaż Innocent nie rezygnuje z kampanii reklamowych w telewizji i gazetach, to bazuje na bardziej niekonwencjonalnych formach promocji. Jedna z współpracujących z nią agencji reklamowych, Albion, stworzyła grę planszową dla szkół promującą korzyści dla zdrowia płynące z jedzenia owoców i warzyw. Około 200 tysięcy osób wzięło udział w koncercie muzycznym Innocent zorganizowanym w Londynie w 2006 roku pod nazwą Fruitstock. W kolejnych latach imprezę tę zastępowano organizowanymi w mniejszych miejscowościach festynami.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • lolo 15-04-2009, 21:38:
Coca-coli już nic nie poprawi wizerunku, to sama chemia

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH