Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Coca-Cola przejmie Monstera?

  • Autor: WK, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-05-2012, 08:37
Coca-Cola przejmie Monstera?
Monster wszedł na polski rynek w 2012 r. Dystrybutorem jest Coca-Cola HBC

Zagraniczna prasa spekuluje na temat planowanego przejęcia producenta napoju Monster Energy Drink przez Coca-Colę. Amerykański gigant napojowy w specjalnym oświadczeniu zdementował te pogłoski.

Wall Street Journal podał 30 kwietnia, jakoby Coca-Cola przyglądała się możliwościom przejęcia jednego z największych (drugiego po Red-Bullu) producenta napojów energetyzujących Monster Beverage Corporation.

Doniesienia prasowe nie pozostały bez wpływu na notowania giełdowe. W miniony poniedziałek akcje Monster Beverage Corporation skoczyły o 28 proc. osiągając rekordową wartość 83,96 USD. Jednak spółka zakończyła dzień spadkiem, po tym jak Coca-Cola wydała oświadczenie, w którym zaprzeczyła spekulacjom. „Obecnie nie prowadzimy rozmów dotyczących przejęcia Monster Beverage Corporation" - czytamy w komunikacie. Przypomniano w nim, że Coca-Cola współpracuje z Monsterem w obrębie dystrybucji w wielu regionach, także w USA. „Zawsze pozostajemy w kontakcie z Monsterem w celu zwiększenia wartości naszych umów handlowych" - podkreślono. Na pytanie, czy koncern wcześniej prowadził rozmowy dotyczące zakupu tego producenta, Coca-Cola zapowiedziała, że nie będzie udzielać więcej wyjaśnień, niż te zawarte w oświadczeniu. Także Monster zasłaniając się polityką firmy, odmówił komentarzy.

Jak podkreślano w prasie, taka transakcja byłaby największą w historii Coca-Coli. Jak szacują zagraniczne media, wytwórca Monstera wart jest 11 mld USD, tymczasem dotychczasowy rekord miał miejsce w 2007 r. kiedy to Coca-Cola za 4,1 mld USD kupiła firmę Glaceau i jej markę Witaminwater. Zdaniem części analityków cytowanych przez amerykańskie portale, dla Coca-Coli fuzja z Monsterem, mimo że wielkość transakcji generowałaby niewątpliwie wiele problemów, byłaby strategicznym posunięciem - koncern zyskałby świetną pozycję w rynku energetyków, w którym dotychczas musiał oddawać palmę pierwszeństwa innym graczom. Przypomnijmy, że do Coca-Coli należą takie marki jak Full Throttle, Fuze, Gladiator czy obecny w Polsce Burn. Od niedawna w naszym kraju dostępny jest także Monster, dystrybuowany właśnie przez Coca-Colę.

Część analityków podkreślała natomiast, że Coca-Cola w ostatnim czasie odniosła sukcesy na światowym rynku energetyków, co sprawia, że mogłaby być mniej zainteresowana zakupem giganta. Przypomniano, że w pierwszym kwartale bieżącego roku fiskalnego zwiększyła sprzedaż w tym segmencie o 25 proc., podczas gdy wody butelkowanej sprzedała o 15 proc. więcej niż rok wcześniej, zaś na rynku coli odnotowała 4-proc. wzrosty. Ale warto zwrócić uwagę, że także Monster w 2011 r. notował wzrosty - szacuje się, że w samych Stanach Zdjednoczonych sprzedaż wolumenowa skoczyła o 24 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • monster 07-05-2012, 16:31:
A Monsterów to do większych sieci takich jak Tesco, Carrefour, Real, Stokrotka to nie wprowadzicie. Tak to Monster w Polsce nie będzie miał dobrych wyników sprzedaży

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 408) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH